telegram11

آموزش حرکت دراز و نشست

آموزش حرکت دراز و نشست

آموزش حرکت دراز و نشست

حتما شما هم با حرکت دراز و نشست آشنا هستید انجام این حرکت در میان عموم مردم برای آب کردن شکم و کاهش

چربی های زاید موجود در ناحیه ی شکم و پهلو ها رایج است و در بیشتر ورزش ها برای تقویت عضلات شکم و کمر از این

حرکت استفاده می شود . حتما می دانید که درصورتی که حرکت دراز و نشست به شیوه ی صحیح انجام نشود ممکن

است به مهر های کمر شما آسیب برساند ما در این مقاله به شیوه ی صحیح انجام حرکت دراز و نشست می پردازیم

که می تواند برای شما بسیار مفید باشد . از ویژگی این حرکت این هست که به راحتی و در همه جا امکان انجام ان

وجود دارد و حتما بدون مراجعه به یاشگاه یا فضای خاصی و در خانه تان نیز می توانید این حرکت را انجام دهید . اگر

فرصت کافی برای باشگاه رفتن را ندارید و دوست دارید تا چربی های مزاحم ناحیه ی شکم تان را از بین ببرید این مطلب

را بخوانید تا با طرز صحیح حرکت شکم یا دراز و نشست آشنا شوید و بتوانید این حرکت را در منزل خودتان انجام دهید.

1- به پشت دراز بکشید، زانوهایتان را خم کنید و کف پاهایتان را روی زمین قرار دهید. روی زمین سفت دراز نکشید، چرا که باعث خواهد شد در پایین کمرتان احساس درد کنید، پس بر روی یک زیر انداز نرم و یا بر روی فرش دراز بکشید.
بعلاوه می‌توانید روی یک جیم بال یا توپ بدنسازی هم دراز بکشید و با کمک آن دراز نشست بروید تا از ستون فقراتتان هم حمایت شود.
2- دست‌هایتان را بصورت ضربدری بر روی سینه‌تان بگذارید، دست چپ بر روی شانه‌ی راست و دست راست بر روی شانه‌ی چپ. حتی می‌توانید دستانتان را پشت گوشتان نگاه دارید. اما یادتان باشد که دستان خود را پشت سرتان قلاب نکنید، چرا که به گردنتان فشار خواهد آورد.
3- شکم خود را منقبض کنید و تصور کنید که می‌خواهید ناف خود را به سمت ستون فقراتتان بکشید، بنابراین هیچ قوسی در کمر و هیچ فضای خالی بین گودی کمرتان و زمین نباید وجود داشته باشد.
4- سر، شانه و قفسه‌ی سینه‌تان را به بالا و به سمت زانوهایتان بلند کنید تا فقط باسن و کف پاهایتان بر روی زمین باقی بماند. هنگامی که بالا می‌آیید، با استفاده از قدرت شکمتان هوای داخل بدن خود را بیرون دهید. گردن خود را کشیده نگاه دارید و به سقف نگاه کنید.
از چسباندن چانه‌تان به قفسه سینه‌تان بپرهیزید، تصور کنید که یک پرتغال بین چانه و قفسه سینه‌ی شما وجود دارد! برای به حرکت در آوردن بدنتان از حرکات سریع استفاده نکنید، باید به آرامی و تحت کنترل بدنتان را تکان دهید.
5- هر بار که دوباره پایین می‌آیید تا بدنتان را به کف بچسبانید، تنفس کنید. شکم تان را منقبض نگاه دارید و بلافاصله دوباره به سمت زانوهایتان بلند شوید.

javaneparsi.com

telegram11

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

theme