خانه / آموزش حرکات و نکته های تمرینی / آموزش حرکات بدنسازی / آموزش حرکت زیر بغل سیم کش دست باز از جلو

telegram11

آموزش حرکت زیر بغل سیم کش دست باز از جلو

آموزش حرکت زیر بغل سیم کش دست باز از جلو1

آموزش حرکت زیر بغل سیم کش دست باز از جلو

در این پست طرز صحیح حرکت لت یا زیر بغل سیم کش دست باز را قرار داده ایم که یکی از بهترین حرکات

برای تقویت عضلات زیر بغل است که با توجه به آموزش زیر می توانید آن را به درستی انجام بدهید .

شیوه اجرا

میله را در بالای سر به نحوی بگیرید که دست ها چرخش داخلی داشته باشند و حدود شش اینچ پانزده سانتی متر بیش از عرض شانه باز باشند

میله را به پایین بکشید تا به بالای سینه برسد عضله پشتی بزرگ را منقبض کنید

میله را به بالای سر به حالت شروع بازگردانید

 

عضلات درگیر حرکت زیربغل لت یا سیم کش دست باز از جلو

عضلا اصلی : پشتی بزرگ(بخش خارجی)

عضلات کمکی :دلتوئید خلفی بخش پائینی ذوزنقه متوازی الاضلاع

نکات آناتومیکی

فاصله دستها :

چنانچه فاصله دست ها باز باشد تمرکز به بخش خارجی عضله پشتی بزرگ زیربغل منتقل می شود این بخش از عضله پهنای پشت را به وجود می اورد

نوع گرفتن :در این تمرین بهترین حالت برای گرفتن میله در بالای سر حالتی است که دست چرخش داخلی داشته باشد گرفتن بخش زاویه دار لبه خارجی میله ها موجب انقباض بهتر عضله پشتی بزرگ خواهد شد

 

مسیر حرکت :

وقتی تنه صاف باشد و میله به صورت عمودی برای حرکت نزدیک شدن شانه ها به پایین کشیده شود به درگیری بهتر بخش داخلی پشتی بزرگ می انجامد خم کردن تنه حدود سی درجه به عقب نسبت به صفحه عمودی مسیر حرکتی ای را ایجاد میکند که در باز شدن شانه ها مورد استفاده قرار میگیرد و بخش داخلی ومیانی عضله پشتی بزرگ تحت تاثیر قرار میدهد

 

دامنه حرکتی :

برای به حداکثر رساندن دامنه حرکتی عضله پشتی بزرگ را در بالاترین نقطه تحت کشش قرار دهید و در پایین ترین نقطه ای حرکت تا جایی که امکان دارد آرنج ها را به پایین و عقب ببرید تا پشتی بزرگ تحت فشار قرار گیرد.

منبع : ادکوان

telegram11

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

theme