telegram11

آموزش حرکت فیله کمر در بدنسازی

آموزش حرکت فیله کمر در بدنسازی

آموزش حرکت فیله کمر در بدنسازی

یکی از تمرینات مفید و خوبی که می تواند در صورت اجرای اشتباه می تواند باعث آسیب دیدگی شما شود حرکت فیله کمر است که می تواند به خوبی عضلات کمر و پهلو و حتی شکم شما را تقویت کند اینک به توضیح طرز صحیح انجام این حرکت می پردازیم .

برای اجرای این تمرین باید از یک نیمکت صاف و یا شیب دار به مانند شکل بالا استفاده نمود. نکته مهم، محلی مناسب برای قرار دادن پاها و نیز سطح مناسب برای قرار دادن لگن میباشد. تا  بخش بالایی لگن باید روی نیمکت قرار داده شود. آرام و با کنترل باید به سمت پایین حرکت کرد و سپس به آرامی تنه را تا راستای طبیعی بالا بیاوریم. بالا آوردن بیش از اندازه که به نام هایپر اکستنشن نیز نامیده میشود برای مفاصل بین مهر ه ای و نیز مفصل ساکرو ایلیاک مضر میباشد. اجرای نامناسب این حرکت را در تصویر پایین میتوانید ببینید و همچنین اجرای درست و بدون نقض در تصویر بالا قابل مشاهده میباشد

توصیه میشود تنها افرادی به این تمرین بپردازند که دردی در ناحیه ستون فقرات نداشته و همچنین از بدن آماده ای برخوردارند. در غیر این صورت تمرینات کم شدت زیادی وجود دارند که میتوانید به عنوان جایگزین بدان بپردازید.

 فیله کمر

 منبع: مجله علوم ورزشی

telegram11

9 دیدگاه

  1. سلام.میخواستم بدونم این حرکت برای گودی کمر مفیده؟و چه ورزشایی دیگه برای گودی کمر پیشنهاد میکنید

  2. سلام قدم 175 سانتی متره وزنم 69 کیلو اما با اینکه خیلی خوب تردمیل میرم وخوب وزنه میزنم اما مقداری چربی دور شکمم هست که آب نمیشه
    در کل 39 روزه تمرین سخت داشتم فقط 2 تیکه بالای شکم مشهود ومشخص شده به نظر شما چند ماه دیگه باید تلاش کنم تا به شکل دلخواه خودم برسم
    خیلی ممنون میشم اگر جواب من رو بدید

    • سلام شما در کنار این تمرینها باید از دراز و نشست ها هم استفاده کنید.من خودم توی باشگاه علاوه بر تمرینهای دیگه 3
      ، 3 ، 4 تا تمرین برای شکم دارم .و حتی بعضی از تمارینم به عنوان مثال تمرین برای عضلات 4 سر دارم که شکمم رو هم درگیر میکنه

  3. با عرض سلام وخسته نباشید مطالب سایتتون بسیار مفید بود ممنون

  4. سلام
    من یک هفته هست به بدنسازی میروم متولد 1378/11/10 و با قد 158 هستم و قد پدرم 160 هست و قد دوتا از برادرم 168 و 164 هست هردوتاشون از سن 15 سالگی به بدنسازی رفتن

    من خیلی سبک کار میکنم و بعد از هر حرکت چند دقیقه به میله بارفیکس آویزان میشوم

    میواستم بدونم بدنسازی مانع رشد قدم میشه

    • اگر زیاد سنگین کار نکنید زیاد مانع رشد شما نخواهد شد با وضعیتی که شما گفتید تقریبا از نظر قدی رشد کامل کردید

    • سلام بله تاثیر داره ولی کم. بیشتر حرکات کششی برو چون تو سن رشد هستی.ورزشهای رزمی قطعا روی قدتاثیر می گذارن البته مثبت. موفق باشی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

theme