خانه / برنامه های غذایی و نکات تغذیه ای / از صفر تا صد چربی سوزی در پرورش اندام

telegram11

از صفر تا صد چربی سوزی در پرورش اندام

از صفر تا صد چربی سوزی در پرورش اندام

از صفر تا صد چربی سوزی در پرورش اندام

وقتی برای یک فرد برنامه ای برای کاهش یا افزایش وزن ارائه می شود باید دقت به عمل آید مه حتی یک کالری هم

روند این پروسه مهم است . میزان کالری های ورودی و خروجی دو مفهوم کلی است که باید به ان توجه داشت .

کالری های خروجی همان کالری هایی است که سوخته می شوند . در صورتی که کالری خروجی شما بیش از کالری ورودی

شما باشد شما با کاهش وزن رو به رو خواهید بود و بالعکس . فکر غلطی است که ایجاد شده و می گویند حالا این را

بخوریم کم کالری است اما این کالری ها خود را در سیستم بدن نشان خواهند داد . معمولا پروتئین ها و کربوهیدرات ها

در هر گرم 4 کالری و چربی ها 9 کالری دارند و از همین طریق است که دانشمندان تغذیه میزان کالری یک غذا را

محاسبه می کنند و نیز باید توجه داشت که هر کدام از این مواد مغذی ممکن هورمون خاصی را درگیر کند .

برخی از بدنسازان بر این باور هستند که مصرف حداکثر پروتئین ایرادی ندارد و تمام ان به ماهیچه تبدیل می شود اما باید

این را بدانند که پروتئین نیز کالری خود را دارد و در صورتی که بیش از حد مصرف شود باعث می شود کالری اضافی

در بدن ایجاد شود یا به صورت چربی در بدن تجمع شود .

کاهش وزن یا کاهش چربی

در طی یک آزمایش به مدیریت ویل برینک دو گروه از ورزشکاران از نظر تغذیه به طور شبانه روزی مورد مراقبت

قرار گرفتند به هر دو گروه غذاهایی با کالری یکسان دادند . نکته ی مهم این بود که غذاها با وجود این که کالری

یکسان داشتند اما غذاهای متفاوتی بودند بدین صورت که از نظر میزان پروتئین و کربوهیدرات و چربی متفاوت بودند.

پس از یک دوره مراقبت دو گروه چربی سوزی و حتی کاهش وزن متفاوتی داشتند . آن ها از نظر استخوانی و ماهیچه

ای نیز تفاوت داشتند بدین صورت که میزان سوخت و ساز عضله ی دو گروه متفاوت بود . گروهی که در غذای انها

کربوهیدرات بیشتر و پروتئین کمتری بود کمتر چربی سوزی کرده بودن و گروهی که کربوهیدرات کمتر و پروتئین

بیشتر داشتند چربی سوزی بیشتری داشتند . بنابراین کالری تعیین کننده ی چربی سوزی یا عضله سازی نیست و نیز

مهتر این که کاهش وزن به معنای چربی سوزی نیست . علت این امر این است که مواد غذایی در میزان توده های

چربی بدن – میزان عملکرد هورمون ها – بالانس نیتروژینی و سوخت و ساز سلولی تاثیر متفاوتی دارند .

بنابراین باید توجه داشت که باید رژیم بر مبنای کاهش چربی باشد و نه کاهش وزن .

منبع : هفته نامه ی بشیر

تهیه و تلخیص : پایگاه تخصصی بدنسازی

 

telegram11

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

theme