telegram11

برنامه برای افزایش وزن

برنامه برای افزایش وزن

برنامه برای افزایش وزن

بسیار از افراد هستند که از کمبود وزن رنج می برند و به دنبال افزایش وزن هستند یا می خواهد حجم

بدن شان را بالا ببرند که به تبع آن وزن شان نیز افزایش می یابد . ما در این مقاله برنامه و راهکار هایی

برای افزایش وزن ارائه داشته ایم . اگر به دنبال افزایش وزن به طور ویژه و سریع هستید این مقاله

می تواند شما را راهنمایی کند .

افزایش وزن سالم، چیزی فراتر از افزایش مقدار غذاهایی است که معمولا در روز می‌خورید. پیشنهاد می‌کنیم که از این برنامه‌ی غذایی که پر از مواد غذایی سالم است و برای افزایش وزن ۱ کیلوگرم در هفته طراحی شده پیروی کنید. اما یادتان باشد که همیشه پیش از شروع هر برنامه‌ی غذایی جدیدی، با پزشکتان در آن مورد مشورت کنید.

افزایش کالری

افزایش مصرف انرژی غذایی از ۷۵۰ تا ۱۰۰۰ کالری در روز، کمک خواهد کرد تا حدود یک کیلوگرم در هفته وزنتان زیاد شود. اما غذاهایی با چربی و قند زیاد که ممکن است بر سلامت شما تاثیر منفی داشته باشند و امکان ابتلا به بیماری‌های قلبی را در شما افزایش دهند را انتخاب نکنید. با این وجود پیشنهاد می‌کنیم که همیشه برنامه‌ی غذایی خود را با دکترتان چک کنید. برای زیر نظر گرفتن انرژی غذاهایی که می‌خورید، می‌توانید از انواع ابزارهای آنلاین برای محاسبه یا ثبت مواد غذایی مصرفی‌تان استفاده کنید.

غذاهای طبیعی

یک رژیم غذایی که حاوی مواد غذایی به حالت طبیعی‌شان است، می‌تواند بدون اینکه شما را در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دهد، به افزایش وزنتان کمک کند. غذاهایی همچون محصولات لبنی کم چرب، غلات کامل، چربی‌های اشباع نشده، گوشت بدون چربی، مرغ، ماهی، تخم مرغ، سبزیجات و میوه‌ها. میوه‌ها و سبزیجات یخ زده هم به شرط اینکه از پیش ادویه زده نباشند یا شیرین نشده باشند، قابل استفاده هستند.

وعده‌های کوچک

داشتن وعده‌های غذایی کوچک و مستمر باعث خواهد شد تا سطح انرژی‌تان افزایش پیدا کند، و یک منبع ثابتی برای تغذیه‌ی بدنتان فراهم می‌آورد. هر سه چهار ساعت یکبار، یک وعده‌ی کوچک میل کنید تا مصرف کالری روزانه‌تان افزایش یابد و باعث زیاد شدن وزنتان شود. در هر وعده‌ی غذایی هم کربوهیدرات داشته باشید و هم پروتئین. بعنوان مثال، بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم مرغ گریل شده، ۱ فنجان برنج، و به اندازه‌ی یک فنجان مارچوبه.

غذاهای فراوری شده

غذاهای از پیش آماده شده یا فراوری شده، دارای مقادیر زیادی مواد نگهدارنده‌ی شیمیایی، شیرین کننده‌های مصنوعی، سدیم، شکر تصفیه شده، و یا چربی هستند. پیشنهاد می‌کنیم افرادی که می‌خواهند وزنشان را افزایش دهند، مخصوصا خانم‌هایی که در دوران بارداری هستند، از غذاهای بدون ارزش غذایی دوری کنند. ممکن است غذاهای فراوری شده در نگاه اول به نظرتان مناسب بیایند، اما آنها کمترین ارزش غذایی را دارند! پس غذاهایی همچون گوشت‌هایی که از پیش خوابانده شده‌اند، غذاهای یخ زده، نیم پز، چیپس‌ها و غذاهای دیگر این چنینی را در رژیم غذایی خود کم کنید.

منبع : تک اندام

telegram11

3 دیدگاه

  1. lazar angelov

    سلام من 24 سالمه 3 ماه تمرین دارم قد 173 وزن 65 من از 49 کیلو رسیدم به 65 پوستم خط های سفید افتاده مثل جای پاقو واسه اینه که وزن گرفتم؟ و بعدش واسه وزن پریپیونات با کربو خوبه یا گینر با گلوتامین؟ ممنون میشم جواب بدین منصور و موفق باشیییییید

  2. mohammad mosavi

    سلام من حدود 7ماه به باشگاه بدنسازی رفتم و تغدیی خوبی هم داشتم وهر روزهم 2ساعت کار میکردم ولی فقط زورم زیاد شد و فقط 6کیلو وزنم زیاد شد این هم گفته باشم که من اصلا از مکمل های بدن سازی استفاده نکردم برای این که از ضرر های این دارو ها میترسم از شما خواستارم که من رو راهنمای کنی این هم بگم که قد من183و وزنم 60کیلو است از شما سپاس گذارم که پیام من رو خواندید.

    • س عزیز خوبی باید ترس و کنار بزاری چون مکمل های غذایی عوارضی ندارند فقط هورمون عوارض دارد برای زیاد شدن وزنت وعضله ای شدن بدنت هم تغذیت عالی باشه بعلاوه اینکه مصرف پروتیین و گلوتامین واگه بخوای زورت هم زیاد شه کراتین یادت نره .یاعلی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

theme