برنامه ی تمرینی بدنسازی بدون وزنه

برنامه ی تمرینی بدنسازی بدون وزنه

برنامه ی تمرینی بدنسازی بدون وزنه

خیلی از افراد تصویر می کنند تمرین بدنسازی بدون وزنه غیر ممکن است ولی اینطور نیست بسیاری از تمرین ها و

تقویت عضلات را می شود بدون داشتن حتی یک وزنه ی ساده انجام داد . تمرین بدون وزنه برای کسانی که مدتی

به وزنه برای انجام تمرنی دسترسی ندارند بسیار مناسب است . اگر شما هم مدتی به وزنه و باشگاه دسترسی

ندارید این برنامه می تواند شما را در حفظ عضلات و تناسب اندامتان کمک کند .

برنامه‌های زیر می‌تواند برای پرورش عضلات بدون وزنه و دستگاه مناسب باشد:
– 3 دور دراز و نشست تا آنجا که می‌توانید و 60 ثانیه استراحت بین هر دور.
ابتدا سعی کنید آرام‌تر شروع کنید و کم‌کم شدت ورزش را افزایش دهید.
– 3 دور شنای سوئدی تا آنجا که می‌توانید و 60 ثانیه استراحت بین هر دور.

– 3 دور حرکت لانگ تا آنجا که می‌توانید و 60 ثانیه استراحت بین هر دور مطمئن شوید که این حرکت را درست انجام می‌دهید. می‌توانید بعد از مدتی از اجسامی که کمی وزن دارند مانند بطری آب که از شن پر شده نیز استفاده کنید.

 

– انجام 3 دور حرکت کرانچ 6 تا 12 بار و 60 ثانیه استراحت بین هر دور.
در این حرکت گردن شما نباید خم شود، سعی کنید درست نقطه هایی در بالای سر خود نگاه کنید. انجام این برنامه دو تا سه بار در هفته‌ می‌تواند نتایج خوبی داشته باشد.
تغذیه نیز در پرورش عضلات موثر است. عضلات از پروتئین تشکیل شده‌اند. هنگامی که شروع به ورزش می‌کنید باید پروتئین لازم را دریافت کنید. اگر پروتئین مصرف نکنید، عضلات نیز رشدی نخواهند داشت. لازم نیست که حتما از پودر پروتئین استفاده کنید.
منبع:isna.ir