خانه / برنامه های غذایی و نکات تغذیه ای / برنامه های غذایی / برنامه ی غذایی جهت کاهش وزن در خانم ها

telegram11

برنامه ی غذایی جهت کاهش وزن در خانم ها

برنامه ی غذایی جهت کاهش وزن در خانم ها

برنامه ی غذایی جهت کاهش وزن در خانم ها

بهترین طریقه ی کم کردن وزن بدن پیروی از یک برنامه ی غذایی صحیح و در همان موقع افزودن میزان فعالیت بدنی است .

بانوانی که بخواهند تنها با رژیم غذایی وزن خود را کم نمیند اولا مجبور به تحمل محدودیت های غذایی سخت

 تری برای مدت بیشتری خواهند بود و ثانیا پس از اینکه موفق به کم نمودن وزن خود شدند پوست بدنشان شل و به

 صورت آویزان در خواهد آمد . افزودن فعالیت بدنی ممکن است به صورت مقداری پیاده روی روزانه یا برای عده ای

 شرکت در ورزش های سبکی نظیر شنا و تنیس باشد که چنانچه در این ها زیاده روی نشود که سبب صرف زیاد انرژی

 و در نتیجه افزودن میزان گرسنگی گردد طریقه ی خوبی بوده و باعث خواهد شد که پس از کم شدن وزن پوست بدن

 محکم بوده و از نظر سلامتی شخص وضع بهتری داشته باشد .

ولی طریقه ی بهتری که سبب می گردد بانوان چاق در مدت کمتر و به طریق بهتری موفق به کم نمودن وزن خود شوند و

 پس از رساندن وزن به حد طبیعی بدن کاملا متناسبی داشته و ماهیچه های بدنشان محکم بوده و ترکیب بهتری پیدا کند

پیروی از یک برنامه ی غذایی صحیح و در همان موقع اجرای مرتب تمرینات است .

اکنون به شرح نکاتی که باید در برنامه ی غذایی کم نمودن وزن رعایت کرد می پردازیم :

1 – باید از مقدار مواد چربی و قندی و نشاسته ای به مقدار زیادی کم نموده و در نهایت اعتدال مصرف کرد غذاهای

 شامل این مواد عبارت اند از : کره – روغن زیتون – خامه – قند و شکر – شیرینی های مختلف – سیب زمینی – نان و

 برنج و مخصوصا چربی ها نظیر همان کره و روغن زیتون که ذکر شد چون به مقدار کم نیز سبب افزودن وزن می

 شوند بدین جهت بهتر است اس خوردن آن ها به طور کلی خودداری شود یا به حداقل ممکن تقلیل یابد .

2 – گوشت را به مقدار کافی و نسبتا زیادی می توان مصرف نمود ولی باید دقت کرد که قطعات چربی با آن نبوده و

 مهمتر اینکه از سرخ کردن آن خودداری کرده و به صورت کباب از آن استفاده شود .

3 –  از شیر چربی نگرفته باید خودداری کرد ولی از شیر بدون چربی می توان استفاده کرد .

4 – از اغذیه ی سرخ کرده باید صرف نظر کرد و غذاهایی چون تخم مرغ را به صورت آب پز استفاده نمود .

5 – از میوه جات و سبزیجات مختلف نظیر سیب – گلابی – کلم اسفناج – کاهو و غیره که دارای ویتامین ها و

 مواد معدنی مختلف که برای بدن ضروری می باشد بوده و سبب افزودن وزن نخواهد شد می توان استفاده نمود .

6 – مقدار مصرفی نمک را باید کم کرد البته در پختن غذا می توان قدری به کار برد ولی در موقع صرف غذا به هیچ

 وجه نباید از آن استفاده کرد .

7 – به غیر از سه وعده غذای اصلی از صرف غذا های اضافی در طول روز باید خودداری شود .

8 – برای اینکه انرژی کافی برای فعالیت های روزانه در بدن ایجاد شده و همچنین بهتر بتوان از صرف غذاهای

مختصر اضافی روزانه خودداری کرد باید صبحانه را به صورت غذای نسبتا کاملی که قدری هم مواد قندی و نشاسته ای

 در آن باشد صرف نمود . / منبع : کتاب زیبایی اندام

telegram11

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

theme