بهترین مواد غذایی مناسب بعد از تمرین

بهترین مواد غذایی مناسب بعد از تمرین

بهترین مواد غذایی مناسب بعد از تمرین

بسیاری از افراد به دنبال این هستند تا بدانند قبل از تمرین بدنسازی چه موادی مصرف کنند تا بتوانند بهترین بازدهی را داشته باشند . اما تا به حال پیش خود فکر کرده اید که چه مواد غذایی را بعد از تمرین مصرف کنید تا عضلات شما ریکاوری شود و بتوانید عضلات تخریب شده بدنتان را مجدد بسازید ؟ اینک ما یک سری مواد غذایی که از نوع خود بهترین هستند و می توانید بعد از تمرین مصرف کنید گرداوری کرده ایم امیدواریم این پست برای شما مفید واقع شود .

۱) تخم مرغ

پروتئین و کربوهیدرات دو کلید مهم برای شما بعد از تمرین میباشد.

که این دو کلید مهم را تخم مرغ به خوبی پوشش میدهد, که فقط ۷۰کالری در هریک و دارای ۶٫۳گرم پروتئین میباشد. تخم مرغ یکی از معدود غذاهایی است که به طور طبیعی حاوی ویتامین D است.

همچنین تخم مرغ خام هیچ مزیتی نسبت به پخته آن ندارد و پخته تخم مرغ دارای پروتئین بیشتر و سرعت جذب بیشتر را دارا میباشد.

۲) کوینولا

برای مصرف دز بالای کربوهیدرات, برنج قهوه ای خوب است. اما آنرا نمیتوان با تمام ویتامین ها و مواد مغذی موجود در کوینولا رقابت کرد.

کوینولا دارای فیبر و پروتئین با کیفیت بالا و زود جذب میباشد.

۳) آب پرتغال

آب پرتغال یک نوشیدنی ورزشی محبوب هست, نوشید یک لیوان آب پرتغال علاوه بر ویتامین C فراوان انرژی از دست رفته شما را بعد از تمرین بازگردانده و همچنین یک نوشیدنی عالی برای یک تمرین سخت نیز هست.

آب پرتغال پتاسیم  بدن را تامین میکند, پتاسیم یک الکترولیت مهم است که آب و املاح از دست رفته بدن را ریکاوری میکند

آب پرتغال همانند یک شیک پروتئین کار خود را به خوبی انجام میدهد!

۴) کفیر

کِ‍فیر نوشیدنی تخمیری حاصل از شیر و دانه‌های کفیر است, کفیر طبیعی، بهترین پروبیوتیک روی کره زمین می باشد.

یک فنجان کفیر حاوی ۱۱-۱۴ گرم “پروتئین های کامل” است، که به طور طبیعی در بدن رخ نمی دهد.

پروتئین لبنیات به ویژه برای حفظ حجم عضلانی خالص و بالا بردن سرعت کاهش وزن مفید است.

۵) موز

یکی از بهترین کربوهیدرات ها که بعد از تمرین شما به آن احتیاج دارید.

این کربوهیدرات زود جذب به شما در بازگردانی سطح گلیکوزن بدن شما کمک خواهد کرد, که روند بازسازی و ریکاوری عضلات را بسرعت بهبود بخشیده.

درعین حال موز منبع فوق العاده ای از پتاسیم میباشد.

۶)ماهی آزاد

ماهی آزاد نه تنها دارای پروتئین با کیفیت فراوانی میباشد بلکه ضد التهاب قوی نیز هست.

امگا ۳ موجود در ماهی قزل آلا کمک به بازسازی عضلات و بدست آورد عضلات نیز میشود.

۷) بلوبری

مطالعات نشان داده است بلوبری سرعت بهبود بعد از تمرین را سه برابر میکند و همچنین آنتی اکسیدانی قوی نیز هست.

 

منبع : ادکوان