تمریناتی برای سوزاندن چربی های شکم
تمریناتی برای سوزاندن چربی های شکم

از بین بردن چربی های شکم

تمریناتی برای سوزاندن چربی های شکم

از بین بردن چربی های شکم یکی از آرزو های مردم امروز شده است . مردم راه ها و تمرین های مختلفی برای از

بین بردن چربی های شکم به کار می برند که اکثرا فایده ای برای آن ها ندارد اما ما در این مقاله تمرین هایی برای

چربی سوزی شکم ارائه می کنیم . شما با انجام این تمرینات که هشت مرحله هستند می توانید تا حد زیادی از

چربی های تجمع شده در دور شکم تان را از بین ببرید .

تمرین اول

آیا همیشه به این فکر می کنید که چطورپ هلو های خود را آب کنید؟ باید به شما بگویم که انباشته شدن چربی های اضافی بستگی به ژن انسان ها دارد. و این ژن است که تعیین می کند چربی ها در شکم، باسن، دور کمر یا بقول معروف love handle و یا در قسمت های دیگر بدن ذخیره شود. به محض شروع ورزش میزان کالری بدن کاهش پیدا کرده و چربی سوزی اتفاق می افتد. ورزش نه تنها چربیها را می سوزاند بلکه باعث می شود چربی های اضافی در قسمتی از بدن، به قسمتی دیگر انتقال پیدا کنند. پیاده روی تند و دویدن بهترین ورزش برای چربی سوزی است. که از این دو، دویدن بیشتر توصیه می شود. این ورزش پر هزینه نیست و فقط نیاز به یک جفت کفش ورزشی راحت دارید. دویدن و پیاده روی ممکن است جزء کارهای روزمره شما باشد ولی اگر آن را برای چربی سوزی انجام می دهید فراموش نکیند که قبل از شروع نیاز به گرم کردن بدن دارید.

تمرین دوم

خیلی از ما مدت زمان طولانی از دروه نوجوانیمان نمی گذرد و هنوز مفاصل قوی داریم. یکی از ورزش های خوب برای چربی سوزی استفاده از دستگاه الپتیکال است که هم تاثیر به سزایی روی وزن و هم سلامت قلب دارد. 30 دقیقه استفاده از الپتیکال 300 کالری سوزانده می شود. اما این ورزش برای کسانی که دچاردرد مفاصل مخصوصاً زانو هستند توصیه نمی شود.

تمرین سوم

دوچرخه سواری یکی دیگر از ورزشهای مفید جهت چربی سوزی است. این ورزش دو مزیت دارد، هم کاهش وزن و هم اینکه میتوان با دوچرخه به اطراف شهر مسافرت کرد و از مناظر زیبا لذت برد. 30 دقیقه دوچرخه سواری حدود 250 تا 500 کالری می سوزاند و این میزان بستگی به شدت رکاب و سرعت دوچرخه سوار دارد.

تمرین چهارم

انجام دادن تمرینات مناسب چربی سوزی نصف راه است، و ما باید با قوی کردن و فرمدهی ماهیچه ها کارمان را تکمیل کنیم. در تحقیقات جدید تمرینات شکمی از خوب به بد دسته بندی شده اند. دوچرخه سواری شماره یک است زیرا علاوه بر چربی سوزی باعث استحکام و انعطاف ماهیچه ها نیز می شود. چند نرمش که قبل از دوچرخه سواری باید انجام داد :

تمرین پنجم

از صندلی کاپیتان (Captain’s chair استفاده کنید. افرادی که بدنسازی با دستگاه انجام می دهند با این وسیله آشنا هستند. این صندلی دارای دستگیره و پشتی است، ولی کفی برای نشستن ندارد و ارتفاع آن به اندازه قد یک انسان معمولی می باشد. در این تمرین فشار زیادی به قسمت شکم وارد می شود و اگر بازوانتان قوی نباشد به آنها نیز فشار می آید.

تمرین ششم

حرکات ورزشی روی توپ انجام دهید تا تمام ماهیچه هایتان به یکباره فعالیت کنند.

تمرین هفتم

سعی کنید دراز و نشست عمودی انجام دهید. این نرمش مثل همان دراز و نشست های عادی است با این تفاوت که پاهایتان باید حالت عمودی داشته باشد.

تمرین هشتم

دراز و نشست معکوس انجام دهید. دراز و نشست معمولی طوری است که پاها ثابت و بالاتنه حرکت می کند، حالا در دراز و نشست معکوس بالاتنه باید ثابت باشد و پاها حرکت کنند.

از بین بردن چربی های شکم مهم ترین راه خوش اندامی است. بهترین راه برای چربی سوزی که برای قلب ضرر نداشته باشد همانطور که قبلاً ذکر کردیم : دویدن، پیاده روی، ورزش با دستگاه الپتیکال و دوچرخه سواری است. با انجام این تمرینات همزمان مشاهده می کنید که چربیهای شکم و اطراف شکم از بین رفته و شکمی 6 تکه با فرمی زیبا خواهید داشت.

مرجع : ileev.com