خانه / آموزش حرکات و نکته های تمرینی / تمرینات بدنسازی مناسب ورزش های رزمی

telegram11

تمرینات بدنسازی مناسب ورزش های رزمی

تمرینات بدنسازی مناسب ورزش های رزمی

تمرینات بدنسازی مناسب ورزش های رزمی

ورزش های رزمی به قوای بدنی بالا و بدن آماده و عضلات ورزیده نیاز دارد . بسیاری از رزمی کاران به دنبال تمرین ها و ورزش هایی برای تقویت عضلات خود هستند . در این مقاله ما اقدام به قرار دادن تمرین هایی برای ورزشکاران رشته های رزمی قرار دادیم که به وسیله این تمرینات می توانند به تقویت قوای بدنی خودشان بپردازند . اگر شما هم تمرینات رزمی می کنید ولی بدن ضعیفی دارید این مقاله را مطالعه کنید .

تمرینات بدنسازی و افزایش قدرت
تمرینات با وزنه به عنوان موثر ترین نوع تمرینات برای افزایش قدرت بدنی در کلیه رشته های ورزشی مطرح می باشد و تمریناتی که تنها با وزن بدن انجام می گیرد همانند انواع حرکت شناهایی که روی زمین صورت می گیرد بارفیکس وپارالل و… تا حدی می تواند باعث افزایش قدرت در یک هنرجوی رزمی باشد زیرا عضلات بدن فقط در برابر تمرینات سنگین یعنی تمریناتی که با حداکثر توانایی بدن یا نزدیک به آن باشد واکنش مطلوب نشان خواهد داد در صورتی که این نوع تمرینات یعنی تمریناتی که با وزن بدن انجام می گیرد اعم از شنا و بارفیکس و … به مرور زمان باعث عادت و سازش عضلات شده و فشار بر تارهای عضلانی را متوقف یا کم می کند .
اشکال دیگری که تمریناتی که با وزن بدن انجام می پذیرد دارد این است که گروه زیادی از عضلات به کار گرفته می شوند و محدودیت هایی برای تمرین سایر عضلات وجود دارد و اگر هنرجویی در یکی از عضلاتش ضعف داشته باشد این ضعف همچنان باقی خواهد ماند و این ضعف عضلات در ضربات و تکنیک هایش خود را نشان خواهد داد مسئله دیگر این است که بسیاری از مبتدیان و کسانی که ضعف عضلانی دارند نمی توانند به راحتی این نوع تمرینات را انجام دهند ولی اگر قبل از آن با تمرینات با وزنه از قبیل دمبل یا هالتر یا کار با دستگاه های بدنسازی به مرز مطلوب آمادگی جسمانی برسند نتایج بهتری از رشته ورزشی خود خواهند گرفت .
البته این مطلب نفی این نوع تمرینات نیست در واقع این دسته از تمرینات نه تنها فواید و کارایی مخصوص به خود را دارند و جزلاینفک تمرینات یک رزمی کار به شمار می آید بلکه این اشکال متوجه کسانی است که تنها به این نوع تمرینات اکتفا می کنند در نتیجه اگر هنرجویی خواهان افزایش قدرت بدنی است باید تمرینات بدنسازی با وزنه را در کنار سایر تمریناتش انجام دهد .
چگونگی حفظ قدرت عضلانی بعد از قطع تمرینات بدنسازی
تصور نادرستی که از تمرینات بدنسازی وجود دارد این است که بعد از قطع تمرینات با وزنه افزایش حجم و قدرت عضلانی موقتی بوده و به مرور زمان کاهش می یابد در صورتی که با توجه به فیزیولوژی بدن سرعت کسب نیرو و حجم توده عضلانی بسیار بیشتر از میزان از دست رفتن آن است یعنی از دست دادن قدرت و استقامت و حجم توده عضلانی کندتر از گسترش و بازیابی است و ثانیا کلیه قابلیت ها و تکنیک هایی که هر فردی در هر رشته ورزشی در طی تمرینات کسب می کند در صورت عدم تحرک بدنی و ورزش یا عدم تکرار آن کاهش پیدا کرده و سیر نزولی پیدا خواهد کرد و بدنسازی نیز از این قاعده مستثنی نیست و یک هنرجوی رزمی بعد از قطع تمرینات بدنسازی نیروی کسب شده اش در صورت قطع مطلق تمرینات با گذشت زمان تا حدی کاهش خواهد یافت اما میزان آن بسیار کمتر از دوره کسب نیرو در زمان تمرین و بدنسازی با وزنه است و باید ورزشکار برای ابقا و حفظ نیروی خود حداقل هفته ای یک بار به این نوع تمرینات (تمرینات با وزنه) یا یک جلسه در هر دو هفته یک بار بپردازد این تمرینات نه تنها باعث حفظ عضلات و نیرو می شود بلکه باعث پیشرفت و افزایش قدرت و حجم عضلات خواهد شد .

منبع : ادکوان

telegram11

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

theme