تمرین زیاد برای مبتدیان سم است!!

تمرین زیاد برای مبتدیان سم است!!

تمرین زیاد برای مبتدیان سم است!!

شاید بسیاری از افراد تازه کار و مبتدی را دیده اید که هفته ای 6 روز به باشگاه می روند و تمرین بدنسازی انجام می دهند اما این تنها یک اشتباه محض است . انها تصور می کنند که هرچه بیشتر تمرین کنند بهتر و زودتر نتیجه خواهد گرفت درصورتی که اینطور نیست با توجه به تغذیه ای که در ایران توسط اکثر مردم می شود بدن ما قادر به تحمل و بازسازی عضلات به سرعت نیست و این امر یعنی تمرین بیش از حد باعث بدتر شدن این وضع می شود و گاها عضله سوزی را نیز به همراه دارد . درصورتی که تمایل به تمرین به تعداد بالا در هفته دارید حتما باید وعده های غذایی تان را  بیش از سه مرتبه کنید و نیز مکمل های مورد نیاز و دارای مجوز را مصرف کنید تا پروتئین و کربوهیدرات مورد نیاز بدن شما به خوبی تامین شود و بدن شما فرصت ریکاوری و بازسازی عضلات شما را بکند .

انچه متاسفانه در ایران با ان مواجه هستیم فقر شدید علمی چه در بین مربیان و چه در میان ورزشکاران است اکثر قریب به اتفاق مبتدی هاتصورشان این است که باسد تا می توانند تمرین کنند و باز هم جای تاسف دارد که مربی ها نبز بعضا به مبتدی ها برنامه های 65 یا 6 روز در هفته می دهند بدون انکه از عواقب ان مطلع باشند

برنامه های تمرینی هر روزه مختص به قهرمانان و بدنسازان حرفه ای می باشد که زندگی انها ورزش است و کار دیگری جز خوردن خوابیدن و ورزش کردن ندارند نه برای عمده بدنسازانی که هر کدام به نحوی یا با مدرسه دانشگاه محل کار . ….مشغولیت دارند و فرصت استراحت شان محدودتر می باشد

فردی که در کنار مشغولیات زندگی شخصی به تمرینات با وزنه هم می پردازد باید نهایتا 3 الی 4 روز در هفته تمرین کند

استراحت یکی از ضروری ترین فاکتورهای رشد برای بدن می باشد که می بایستی توجه خاصی نسبت  به ان لحاظ شود همانطور که شاید پیش از این هم خوانده یا شنیده باشید در هنگام خواب است که هورمون رشد و دیگر هورمونهای انابولیک بدن ترشح و دیگر هورمونهای انابولیک بدن ترشح می شوند و عملا رشد و بازسازی و ترمیم بدن در زمان استراحت بویژه خواب اتفاق می افتد از این رو حتما باید به عضلات فرصت استراحت داده شود

و نهایتا یک گروه عضلانی را می توان 2 جلسه در هفته تمرین داد که این هم باز توصیه نمی شود چرا که می تواند موجب به تعویق افتادن رشد عضلات شود نه باعث رشد کردن انها

هرگروه عضلانی در بدن با توجه به کوچک یا بزرگ بودنش بعد از تمرین نیازمند 48 الی 72ساعت استراحت جهت رشد می باشد که حتما باید این قانون رعایت شود با چنین اوصافی و با توجه به مشغله های فردی هر کس همان تمرین دادن هر عضله یک جلسه در هفته کفایت می کند

جهت تمرین با این شیوه می توانید عضلات را در 3یا4 روز تقسیم کنید و بیشتر از3روز متوالی هم تمرین نکنید انهم به شرطی که عضلات با هم تداخل پیدا نکنند

یعنی اگه شنبه عضلات سینه را تمرین می دهید یکشنبه خیلی بهتر است که سرشانه ها را تمرین ندهید چرا که در ان صورت عضلات سرشانه رشد نخواهند کرد انهم به دلیل تمرین سینه که روز قبل انجام شده

نتیجه : بنابراین هرگز مغلوب این وسوسه نشوید که بیش از4 جلسه در هفته تمرین کنید چرا که در ان صورت تنها باعث به تاخیر افتادن رشد عضلات خود خواهید شد .  /  منبع : ادکوان