خانه / برنامه های تمرینی / تمرین سوپر ست عضلات پشت بازو

telegram11

تمرین سوپر ست عضلات پشت بازو

تمرین سوپر ست عضلات پشت بازو

تمرین سوپر ست عضلات پشت بازو

در این مقاله به تمرین سوپری برای فشار مضاعف و ایجاد شوک در پشت بازو ها اشاره شده است . عضلات پشت

بازو مورد علاقه ی بسیاری از ورزشکاران رشته ی بدنسازی است و خیلی از افراد دوست دارند پشت بازو هایی

حجیم و تراشیده داشته باشند . این مقاله برای کسانی که به دنبال برنامه ای حرفه ای برای پشت بازو هستند این

مطلب برای آن مفید و کاربردی است .

1 – دو ست اول برای گرم کردن و آماده سازی مفاصل و عضلات برای یک تمرین سنگین انجام میشوند، نباید از وزنه های سنگین برای این دو ست استفاده کرد.
2 – یک ست هم پشت بازو پرس سینه ای برای آشنایی مفاصل برای مسیر حرکت دوم سوپر ست اجرا میشود.
3 – اجرای حرکت سیم کش قبل از پرس سینه دست جمع، پدید آورنده سیستم پیش خستگی در این سوپر ست است، بدین ترتیب که، در حرکت اول فقط عضله پشت بازو فعال است و در حرکت دوم، سرشانه و سینه نیز به کمک پشت بازو می آیند و به ورزشکار اجاره میدهند، ترایسپس خود را بیش از پیش تحت فشار قرار دهد.

از طرفی اجرای حرکت اول با سیستم کنترل و تمرکز صورت میگیرد، یعنی ورزشکار ابتدا ده تکرار پشت بازو سیم کش را با کنترل کامل انجام داده و سپس بدون مکث حرکت پشت بازو پرس سینه را در ده تکرار دیگر دنبال میکند. برای چاشنی کار میتوان دو تکرار کمکی دیگر نیز در این حرکت اخیر اجرا کرد.
دو ست با استفاده از این کلکسیون سیستم های حرفه ای در این حرکت کافی است، تا ترایسپس چاره ای جز رشد کردن نداشته باشد.
4 – در این دو سوپر ست نیز وجود پشت بازو هالتر خوابیده قبل از پارالل سبب ایجاد سیستم پیش خستگی میشود. دقت به فاصله استاندارد دستها در حرکت هالتر خوابیده از اهمیت زیادی برخوردار است، چون کم بودن این فاصله میتواند منجر به دردهای شدید در مفصل مچ و آسیب دیدگی آن شود. بعد از ده تکرار، ورزشکار به سرعت سراغ پارالل رفته و ده تکرار دیگر نیز در اینجا انجام میدهد. دو ست اول برای گرم کردن و آماده سازی مفاصل است و درصورتیکه قدرت بدنی اجازه استفاده از وزنه های بیشتری را میدهد، میتوان از وزنه اضافی استفاده کرد. برای این کار با قلاب کردن پاها در یکدیگر یک دمبل را در میان آنها قرار داده یا میتوان از کمربند مخصوص وزنه اضافی استفاده کرد.

برنامه تمرینی

حرکت تکرار ست
پشت بازو سیم کش 15 2
پشت بازو پرس سینه ای 15 1
پشت بازو سیم کش ایستاده + پشت بازو پرس سینه ای 10 2
پشت بازو هالتر خوابیده + پارالل 10 2

مرجع : کتاب حرفه ای باش

telegram11

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

theme