خانه / برنامه های تمرینی / تمرین عضلات پشت با محسن قرآن نویس

telegram11

تمرین عضلات پشت با محسن قرآن نویس

تمرین عضلات پشت با محسن قرآن نویس

آموزش تمرین عضلات پشت با محسن قرآن نویس

تمرین عضلات پشت با محسن قرآن نویس

در این مقاله در گفت و گویی که با محسن قرآن نویس انجام شده و درباره ی تمرین عضلات پشت پرداخته شده است

می پردازیم . محسن قرآن نویس فیزیک مناسب و زیبایی در عضلات پشت دارد و خواندن این مقاله می تواند شما را

در انجام تمرینات پشت راهنمایی کند . عضلات پشت از سخت ترین عضلات هستند که بسیار دیر و سخت رشد

می کنند و شکل می گیرند علت آن هم این موضوع است که مستقیم توسط ورزنه تمرین داده نمی شوند .

محسن قرآن‌نویس ورزشکار کهنه‌کار رشته پرورش‌اندام که در ویترین افتخاراتش مدال دو رشته بادی‌کلاسیک و بدنسازی دیده می‌شود، پاسخگوی چند سوال بوده که در ادامه می‌خوانید.
* از قدیم‌الایام همیشه بحث داغی در این ورزش وجود داشته است با این مضمون که افرادی که ژنتیک ندارند باید قید قهرمانی را بزنند و دورش یک خط قرمز بکشند. آیا این طور است؟ اصلاً معنا و مفهوم ژنتیک چیست؟
ـ ژنتیک به زبان ساده همان تیپ بدنی است. 3 نوع تیپ بدنی داریم که به شرح ذیل است. اندومورف، مزومورف و اکتومورف. البته گهگاه بدن انسان خصوصیات تیپ بدنی را داراست. درست مثل بدن من. ببینید نمی‌توان گفت که افرادی که ژنتیک ندارند باید کنار بروند. هر چند که یکی از اصل‌های بلامنازع این ورزش ژنتیک است. اما به نظر من درگام نخست باید دریابید جزو کدام دسته بدنی هستید؟ مثلاً تیپ بدنی برخی به بادی‌کلاسیک می‌خورد و برخی دیگر هم به بدنسازی.
* برخی قهرمانان در سطح ملی و داخلی عضلات پشت خوبی دارند. اما در فیگور زیر بغل از جلو اوضاع چندان دلچسبی ندارند. راهی برای بهبود این وضعیت وجود دارد؟
ـ حرکات‌های دست جمع رو به پایین خوب است. البته بارفیکس هم فوق‌العاده کارساز است.
* اتفاقاً سوال بعدی من هم راجع به همین بارفیکس بود. حرکتی که می‌گویند موجب وجه تمایز دو بدنساز نسبت به هم می‌شود.
ـ وسعت اجزای زیربغل در دنیای اندام‌ها گسترده است و باید برای تک‌تک جوانب و ریز جزئیاتش حساسیت به خرج دهیم. من می‌گویم در این زمان به سراغ بارفیکس بروید. البته به شرط آنکه اشکال متنوع آن را هر چند وقت یک بار امتحان کنیم. بارفیکس با هیچ وزنه‌ای سر و کار ندارد و این وزن بدن شماست که زیربغل را منجر به تکاپو و رشد می‌کند. تصور کنید وزن عادی ایرانی‌ها معمولاً 70 تا 80 کیلو است و همین امر می‌تواند چه فشار مثبتی به بدن‌تان وارد کند.
* در ماهیچه‌های پشتی برخی حرفه‌ای‌ها که نگاه می‌کنیم، انگار از بالای نشیمن‌گاه تا پایین گردن عضله دارند. آنها X و Y خاصی در فرمول‌های تمرین‌شان کنار هم گذاشته‌اند؟
ـ این که آنها آنقدر عضله دارند شاید به عبارتی به همان ژنتیکی که گفتیم ارتباط داشته باشد. اما خب شما بحث حرفه‌ای‌ها را میان کشیدید و مجبورم به نکته‌ای اعتراف کنم. هنگامی که در یک کشور خارجی تمرین می‌کردم متوجه تفاوت فاحش دستگاه‌های باشگاه‌های آنها و باشگاه‌های خودمان شدم که عملاً ناراحت‌کننده است.
بنابراین آنها شانس پرورش هر جزئیاتی را در بدن دارند. اگرچه ساخت و پرداخت ماهیچه‌ها در گرو دو فاکتور است: 1. تمرین ایده‌آل و دستگاه‌های خوب 2ـ رژیم غذایی مناسب
* آقای قرآن‌نویس البته که شما هم شنیده‌اید تعداد متقاضیان بدن‌های پرحجم بسان گذشته نیست و جوانان به قول خودشان می‌خواهند فیتنس کار کنند. چه حرکاتی آنها را به مقصودشان نزدیک می‌کند؟
ـ کافی است به سراغ سیم‌کش‌ها بروند. حرکاتی مثل سیم‌کش دست جمع از جلو، سیم‌کش قایقی دست جمع، سیم‌کش از پشت گردن کارسازند.
* مسابقه دادن هم در بادی‌کلاسیک و هم بدنسازی. در گرماگرم این تغییر رشته حتماً تجاربی به دست آوردید. کمی از آنها را با ما در میان می‌گذارید؟
ـ در این سال‌ها متوجه شدم که برای ضخیم‌کردن زیربغل که بیشتر در رشته بدنسازی کاربرد دارد باید به سمت سیم‌کش دست باز، هالتر خم به صورت عادی و دست برعکس و دمبل تک خم و البته لیفت رفت و تکرارها بین 8 تا 12 باشد بهتر است. در مورد بادی‌کلاسیک نیز همانطور که اشاره کردم سیم‌کش‌ها کاربردی‌ترند. به شرطی که تعدادها بالای 15 باشد و سیستم‌هایی مثل سوپرست و تری‌ست چاشنی کار شود.
خارج از این بحث و فارغ از اینکه در هر رشته‌ای که مسابقه می‌دهید، اول و آخر تمرین پشت بارفیکس بزنید. این کار یک استرس در عضلات ایجاد می‌کند و اسید لاکتیک را از آنها دفع می‌کند.
به این موضوع هم دقت کنید که تنظیم برنامه غذایی و تعادل کربوهیدرات و پروتئین بیش‌تر از گذشته شما را جلو می‌اندازد. با این ترفند من در 37 روز به 85 کیلو رسیدم و بعد از 6 ماه مجدداً تبدیل شدم به یک بدنساز 100 کیلویی!

منبع : بشیر آنلاین

telegram11

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

theme