خانه / آموزش حرکات و نکته های تمرینی / تمرین هایی برای افزایش ترشح هورمون رشد و تستوسترون

telegram11

تمرین هایی برای افزایش ترشح هورمون رشد و تستوسترون

تمرین هایی برای افزایش ترشح هورمون رشد و تستوسترون

تمرین هایی برای افزایش ترشح هورمون رشد و تستوسترون

برای افزایش تشرح هورمون های رشد و تستوسترون در بدن راه های مختلفی وجود دارد که اکثر استفاده از

ماده های شیمیایی و مضر است که دارای عوارض جانبی هستند و مصرف آن ها علاوه بر فایده دارای ضرر های بعضا

غیر قابل جبران است . ما در این مقاله برای کسانی که به دنبال افزایش هورمون رشد و تستوسترون هستند سه

نوع حرکت تمرینی را معرفی کرده ایم که با انجام آن ها می توانید به صورت طبیعی و آسان ترشح این هورمون ها را

در بدن تان افزایش دهید و رشد و حجم گیری بیشتر عضلات تان را مشاهده کنید .

این حرکات عبارتند از : اسکوات هالتر، ددلیفت و پرس سینه هالتر که در ورزش پا ورلیفتینگ مجموعه رکورد این ۳ حرکت نتیجه وزشکار را رقم می زند ، البته لازم به توضیح است مبتدیان تا زمانی که عضلات آنها آمادگی لازم را نداشته باشد و تکنیک صحیح حرکت را نیاموخته باشند نباید از حرکات اسکوات هالتر و ددلیفت استفاده نمایند .

اسکوات هالتر

در انجام این حرکت باید از کفش ورزشی مناسب ، کشاله بند و کمریند استفاده نمائید . ابتدا وزنه مناسب را انتخاب نمائید ، دستها را طوری از میله هالتر بگیرید که زاویه ساعد و بازوی شما زاویه ۹۰ درجه را تشکیل دهد . سپس تا جائی که ساق و پشت پای شما زاویه ۹۰ را تشکیل دهد پائین می روید . در زمان پائین رفتن دقت داشته باشید آرنج های شما تا جایی که امکان دارد عمود بر زمین باشد و سینه خود را رو به بالا نگاه دارید تا ازخم شدن کمر جلوگیری نمائید . پس از آن که زاویه ۹۰ درجه توسط ساق و پشت پای شما تشکیل شد سپس به آرامی به حالت اول بر می گردید . در هنگام پائین رفتن نفس می گیرید {دم } و هنگام برخواستن نفس را تخلیه می نمائید{باز دم } .

ددلیفت

در این حرکت هم استفاده از کمربند ، کفش مناسب اجباری است . البته بدون بند لیفت هم می توان این حرکت را انجام داد ؛ ولی ترجیحا برای این که بتوانید حرکت را سنگین تر انجام دهید از بند لیفت استفاده نمائید . وزنه مناسب را انتخاب نمائید . سپس با کمک بند لیفت با دستها میله هالتر را محکم بگیرید ، مقداری زانوها را خم نمائید تا فشار از روی  ستون فقرات برداشته شود سپس تا جائی که کاملا عمود بر زمین شوید میله را بالا می آورید . اشخاصی که دارای ناراحتی روی دیسک های خود هستند باید از انجام این حرکت دوری نمایند .

پرس سینه هالتر

تقریبا اکثر افراد حتی مبتدی ها با انجام این حرکت آشنایی دارند .روی میز مسطح می خوابید دستها را کمی بازتر از عرض  شانه می گیرید . سپس میله را تا روی سینه پائین می آورید و بعد به حالت اول بر می گردانید .

دقت داشته باشید در تمامی حرکات باید قبل از شروع عضلات خود را کاملا گرم نمائید تا ضریب آسیب دیدگی به حداقل رسد و برای این که بتوانید هورمون های درون ریز را برای ترشح هورمون تستوسترون تحریک نمائید باید از تکرارهای ۶-۱ تکرار با وزنه های سنگین استفاده نمائید و در کنار آن از تغذیه ، استراحت و مکمل های مناسب بهره ببرید و سایر عضلات بدن را هم با شدت بالا و وزنه های سنگین تحریک نمائید .

منبع : اکبر خزایی مربی و داور بین المللی بدنسازی و تناسب اندام

telegram11

2 دیدگاه

  1. خسته نباشید عزیزان

  2. با سلام و عرض ادب و خسته نباشيد خدمت شما
    تشكر ميكنم ازتون بابت سايت خوبتون بامطالب واقعا ارزش مندي كه ميذاريد.انشالا كه هميشه موفقو سربلند باشيد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

theme