خانه / برنامه های تمرینی / تمرین هایی برای تقویت عضلات کمر

telegram11

تمرین هایی برای تقویت عضلات کمر

تمرین هایی برای تقویت عضلات کمر

تمرین هایی برای تقویت عضلات کمر

عضلات کمر یکی از حساس ترین عضله های بدن است که در بسیاری از افراد ضعیف و غیر قابل انعطاف است اینک ما به شرح تمرین هایی می پردازیم که با انجام آنها می توانید عضلات کمرتان را قوی و نیرومند سازید که به راحتی دچار آسیب دیدگی نشوید از ویژگی های خوب این تمرین ها این است که بسیار ساده و بدون وسیله ی خاصی هستند که می توانید حتی در منزل انجام دهید و

تمرین اول:

تمرین اول بدین صورت است که فرد به کمر بخوابد، زانوها را خم کرده و فشرده کند و با دست بگیرد، زانوها را به سمت سینه بالا بیاورد و به آرامی خود را به عقب و جلو تاب دهد. فقط به عقب و جلو و نه چپ و راست.سپس به موقعیت اولیه بازگردد و دوباره تمرین کند. حدود بیست بار این حرکت انجام شود.

 

تمرین دوم:

فرد روی کمر دراز بکشد، دست‌ها پشت سر و پاها خم باشند. زانوی راست را به سمت خود بیاورد. در حالی که بالاتنه و آرنج چپ‌ به سمت زانوی راست برده می شود و به آهستگی بازدم را هم بیرون بدهد.همین حرکت را برای سمت دیگر هم تکرار کند اما این تمرین را به نوبت 12 بار برای هر طرف انجام دهد.

 

تمرین سوم:

فرد روی یک صندلی بنشیند در این حالت بازوها و پاها باز و کشیده و مچ پاها خم هستند. همزمان بازوها و پاها تا حد ممکن باز شوند و 8 ثانیه در این حالت نگه داشته شود و سپس رها شوند.این تمرین نیز 5 تا 8 بار تکرار شود.

 

وی گفت: در واقع ماهیچه‌های شکمی، شکم بندهای طبیعی بدن هستند که کمر را کاملاً صاف نگه می‌دارند به همین دلیل نباید به آنها بی‌توجهی کرد.
منبع:salamatnews.com

telegram11

2 دیدگاه

  1. سلام خواهشا توضیحاتتان را با تصویر قرار بدید
    باتشکر

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

theme