تمرین های تقویت عضلات ساق پا

تمرین های تقویت عضلات ساق پا

تمرین های تقویت عضلات ساق پا

در این مقاله 5 تمرین برای تقویت و قدرت افزونی عضلات ساق پا قرار داده شده است . علاوه بر توضیح انجام هر حرکت

شکل انجام آن نیز برای شما قرار داده شده است که شما می توانید با مشاهده ی آن تمرین ها را به شیوه ی درست

انجام بدهید . هدف از این مطلب آشنایی با تمرین های تقویتی ساق پا است و برای آگاهی از میزان و تعداد حرکت ها

باید با مربی ورزش مورد نظرتان هماهنگی کنید .

۱-ساق پا ایستاده با دستگاه

   تمرین های تقویت عضلات ساق پا1

بر روی دستگاه ساق پا ایستاده و پنجه ها را روی سکو قرار دهید.پاها را صاف نگه داشته و با انقباض ساق ها به طرف بالا بروید.در بخش پایین حرکت نیز باید ساق های خود را مورد کشش قرار دهید.
۲-ساق پا ایستاده با دستگاه هاگ پا

   تمرین های تقویت عضلات ساق پا2

برای اجرای این حرکت ،به پشت درون دستگاه هاگ پا قرار گیرید یعنی سینه ی شما باید با تشک دستگاه در تماس باشد.پنجه های خود را بر روی صفحه ی دستگاه به صورتی قرار دهید پاشنه اجازه حرکت آزادانه را داشته باشند. پاهای خود را در این حرکت نیز صاف نگه دارید تا از دخالت عضلات چهار سر ران جلوگیری به عمل آید.با انقباض ساق ها به سمت بالا بروید و در بخش پایین حرکت نیز تا جایی پایین بیایید که پاشنه های شما با صفحه ی دستگاه مماس شوند.از استراحت در بخش پایین حرکت خودداری کنید.
۳-ساق پا با دستگاه پرس پا

   تمرین های تقویت عضلات ساق پا3

درون دستگاه پرس پا طوری قرار گیرید گه پنجه های شما به روی قسمت پایین صفحه ی دستگاه قرار داشته باشد و پاشنه های شما از صفحه بیرون باشند.در این حرکت بر عکس دو حرکت قبلی لازم است که اندکی پاهای خود را خمیده نگه دارید. برای اجرای این حرکت باید با بالا بردن پنجه ی پا عضله را منقبض کنید.در هنگام بالا بردن وزنه از ضربه زدن به وسیله ی ران ها خودداری کنید.
۴-ساق پا نشسته با دستگاه

   تمرین های تقویت عضلات ساق پا4

اگر این دستگاه در باشگاه محل تمرین شما وجود دارد حتما از آن استفاده کنید.فقط سعی کنید از این حرکت در انتهای برنامه ی تمرینی خود استفاده کنید چون این حرکت به قسمت آشیل پا فشار وارد می کند و زمانی که در انتهای تمرین گنجانده شود به دلیل کاهش انرژی قادر به استفاده از وزنه ی زیادی نیستید.
۵-ساق پا با دمبل

   تمرین های تقویت عضلات ساق پا5

این حرکت تنها با داشتن دمبل قابل اجرا است و جزء حرکاتی است که به راحتی حتی در منزل هم می توانید انجام دهید. تنها کافیست صاف بایستید و دمبل ها را در دست ها گرفته و بر پنجه ی پا فشار بیاورید و رها کنید، این حرکت هم باید آنقدر انجام شود تا سوزش در ناحیه ساق پا کاملا” احساس شود.
منبع:elmevarzesh.com