خوراکی های چربی سوز

خوراکی های چربی سوز

خوراکی های چربی سوز

راهکار های زیادی برای چربی سوزی و خشک کردن بدن وجود دارد که شما به وسیله ی آن ها می توانید چربی های بدن تان را از بین ببرید . یکی از این راه ها مصرف مواد غذایی چربی سوز است که راهکار خوب و طبیعی است . در این مقاله به معرفی 7 نوع ماده غذایی چربی سوز پرداخته ایم که می تواند شما را در رسیدن به بافت عضلانی خشک و تراشیده کمک کند .

خوراکی های چربی سوز

1. سیب

سیب به خاطر داشتن پکتین بهترین میوه لاغر کننده است، چون این ماده از جذب چربی توسط سلول ها جلوگیری می کند. سیب همچنین حاوی فیبر است که بهتان احساس سیری می دهد و در نتیجه کمتر تنقلات شیرین و شور می خورید و برنامه ریزی تان برای پوشیدن شلوار جین جدیدتان بهم نمی خورد! پس به جای خوردن خوراکی های ناسالم چاق کننده با خوردن سیب خود را سیر کنید.

2. باقالی

پوسته بیرونی باقالی شکم شما را پر کرده و با خوردن باقالی با پوست احساس سیری می کنید. تنها یک فنجان از آن حاوی 9 گرم فیبر و 11 گرم پروتئین است. این خوراکی را به جای عصرانه میل کنید یا با آن یک سالاد سالم درست کنید.

3. لوبیا

انواع لوبیا برای کاهش وزن و ثابت ماندن آن فوق العاده است. لوبیا سرشار از پروتئین است، که ماهیچه ها را تقویت کرده و سوخت و ساز بدن را بهتر می سازد. و حاوی فیبر است که از بالا و پایین رفتن قند خون جلوگیری می کند و تنها خوردن یک فنجان لوبیا نیمی از فیبری که در طول روز نیاز دارید را تامین می کند.

4. ماست یونانی

این ماست نسبت به ماست های معمولی پروتئین بیشتری دارند، این تفاوت باعث شده شکم را پر کرده و باعث سوختن کالری شود. این خوردنی حاوی کلیسم نیز است، ویتامینی مهم که که استخوان ها را برای ورزش کردن سالم نگه می دارد.

5. غلات کامل

از نان جو گرفته تا quinoa و برنج قهوه ای هنگام هضم شدن نسبت به غذاهای فراوری شده مثل نان های سفید و شیرینی ها دوبرابر کالری می سوزانند.

6. ماهی سالمون

زمانی که به وعده غذای چربی سوز نیاز دارید، سالمون را به وعده غذای خود اضافه کنید. این ماده غذایی منبع پروتئین ضعیف است که بدون چربی های ناسالم به بدن غذارسانی می کند. ماهی سالمون وحشی را انتخاب کنید که غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است که لپتین تولید می کند. لپتین ماده طبیعی کم کننده اشتها است.

7. تخم مرغ

تخم مرغ دارای پروتئین و همچنین تمام آمینو اسیدهای ضروری است. تخم مرغ یک وعده غذای سبک چربی سوز است. در تحقیقات مشخص شده افرادی که هر روز صبح برای صبحانه دو عدد تخم مرغ می خورند میزان BMI پایین تر داشته و نسبت به کسانی که صبح ها نان شیرینی می خوردند بعد از هشت هفته کاهش وزن بیشتری داشتند. پس برای صبحانه تخم مرغ آب پز سفت بخورید یا آن را با سبزیجات ترکیب کنید.

 منبع: www.ileev.com