خانه / آموزش حرکات و نکته های تمرینی / روش انجام حرکات بدنسازی پس از طی 6 ماه

telegram11

روش انجام حرکات بدنسازی پس از طی 6 ماه

روش انجام حرکات بدنسازی پس از طی 6 ماه

روش انجام حرکات بدنسازی پس از طی 6 ماه

در شش ماه اول تمرین با اجرای روشی که قبلا ذکر شد عضلات به میزان رضایت بخشی رشد کرده وو نیز به قدرت انها

افزوده شده و به تمرینات بدنسازی عادت می نمایید روش قبلی مخصوصا سبب می گردد فرد مبتدیرنتواند در اوایل تمرین

وزنه های سنگینی به کار برده و عضلات خویش را در موقعی که توانایی انجام کارهای شدید و سنگینی را ندارد با بکار

بردن وزنه های زیاد تحت فشار قرار دهد .

پس از طی این شش ماه به منظور رشد بیشتر عضلات و اضافه شدن زیاد تر قدرت شما باید وزنه های سنگین تری به

کار ببرید و عضلات را به کاری بیشتری وادار نمائید . بدین جهت روش قبلی که ذکر شد به تریج کنار گذاشته و حرکات

را به طرز آزاد تری انجام می دهید و با حرکات مختصری از بدن به انجام ان کمک می نمایید تغییراتی که در انجام هر

حرکت صورت می گیرد در ذیل بیان می شود اگرچه در حرکات مختلف متفاوت می باشد ولی همه ی آن را می توان

تحت یک قاعده خلاصه کرد و ان این است که حرکات را باید به طریقی انجام داد که شخص بتواند در آن طرز انجام

حرکت را بیشترو نیز وزنه ی سنگین تری به کار ببرد .

در حرکت جلوبازو هالتر که در قبل تاکید شد بدون کمترین حرکت اضافی بدن و تنها با نیروی عضله جلو بازو انجام شود

در آغاز حرکت قدری به جلو خم شده و با ضربه مختصری به وزنه حرکت را شروع نمائید البته وزنه که به بالا

می رسد بدن نیز کمی متمایل به عقب می گردد .

در حرکاتی مانند ( صلیب ) یا ( سرشانه از طرفین ) باید آرنج ها را مختصری خم نموده و قدری از حرکت بدن نیز

استفاده نمائید . در پرس های مختلف خوابیده با هالتر یا دمبل حرکت را به آهستگی گذشته انجام نداده بلکه وزنه را اندکی

سریع تر پائین آورده و به محض رسیدن به سینه به جای اینکه مانند گذشته لحظه ای مکث نمایید آن را با جهش مختصری

بالا می برید در حرکت پل اور نیز وزنه را به محض رسیدن به زمین و جهش به جای اندکی مکث آن را با جهش

مختصری بالا می برید . به طور خلاصه حرکات را به ارامی و آهستگی گذشته انجام نداده بلکه با سرعت نسبتا بیشتری

انجام داده و متناسب با هر حرکت از تکان بدن جهش یا تاب دادن وزنه استفاده می کنید با رعایت این اصل شما قادر

خواهید شد در هر حرکت وزنه ی بیشتری به کار برده و این اضافه نمودن مقدار وزنه و به کار بردن وزنه های

سنگین تر که با رعایت نکات فوق حاصل می شود سبب افزودن میزان قدرت عضلات و رشد بیشتر و کامل تر آن ها می

گردد ولی تاکید می نماییم تا مدت تقریبا شش ماه از روش قبل پیروی نمایید . قبل از خاتمه ی این قسمت باید این نکته را

نیز اضافه کنیم که باید در نظر داشت که روشی که در فوق در مورد طرز انجام حرکات پس از طی تقریبا شش ماه اول

تمرین بیان شد در تمام مراحل بعدی بدن و بقیه ی دوران تمرین قابل اجرا و استفاده نبوده و در بعضی موارد شخصی که

حتی چند سالی است به تمرین مشغول است بایستی حرکات برنامه ی خودش را مطابق روش اولیه که در مورد مبتدیان

ذکر شده انجام دهند .

——————————————————————————–

تهیه و گردآوری : پایگاه تخصصی بدنسازی

telegram11

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

theme