telegram11

رژیم مخصوص گیاهخواران

رژیم مخصوص گیاهخواران

رژیم مخصوص گیاهخواران

بسیاری از افراد هست که سال ها گیاهخوار هستند و بنابر مشکلاتی نمی توانند گوشت مصرف کنند ما در این پست یک رژیم غذایی گیاهخواری برایتان قرار دادیم که در این دوره برای بسیاری از افراد کاربردی هست.

قبل از صبحانه 5 am:
آب سبزیجات: کلم پیچ، اسفناج، کرفس، سیب سبز، هویج، چغندر، زنجبیل، پرتقال + 2 قاشق پودر جوانه گندم.
صبحانه 7:45 am:
280 گرم سفیده تخم مرغ+ 2 عدد تخم مرغ کامل+1/4 فنجان بلغور جو دوسر+ میوه تازه
مشاوره: قبل از تمرین صبح به دلیل خالی بودن گلیکوژن کبد سعی کنید از مواد جامد استفاده کنید، این کار باعث می شود پروتئین به صورت آهسته در طول تمرین آزاد شود و انرژی مورد نیاز شما را تامین می کند، اما پس از تمرین از پروتئین مایع استفاده کنید تا به سرعت جذب شود.
9:30 am:
یک کاسه کوچک بادام، گردو، بادام زمینی+ چای سبز
ناهار 12 pm:
سبزیجات تازه، نخود، لوبیای قرمز و لوبیای سیاه و سفید جوانه زده شده+ همبرگر گیاهی+ نان جو+ سیب سبز.
مشاوره: یکی از کمبود های شایع امروز منیزیم است، منیزیم در بیش از 300 واکنش بیوشیمیایی شرکت می کند که یکی از آنها تولید ATP است که مسئول تامین انرژی شما است.
حبوبات و غلات منابع بسیار خوبی از منیزیم می باشند.
4:00 pm قبل از تمرین:
1 عدد موز+ قهوه
مشاوره: خیس کرن آجیل مانند حبوبات قبل از خوردن باعث می شود که اسید فیتیک که مانع جذب آهن می شود پایین بیاید.
شام 18:30:
5 قاشق برنج قهوه ای+1 کاسه خوراک لوبیا+کرفس+هویج+پیاز+گوجه فرنگی+ 1 سیب زمینی شیرین
30 دقیقه قبل از خواب:
1 لیوان شیر بادام+ گلابی.

گیاه خواران باید راه های جایگزین کردن پروتئین و اسید آمینه های ضروری که در گوشت وجود دارند را یاد بگیرند، تخم مرغ، شیر و آجیل منابع خوبی هستند.
همچنین گروه ویتامین های B را باید کاملا از طریق مواد دیگر بدست بیاورید.

 

telegram11

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

theme