خانه / برنامه های تمرینی / طریقه ی تمرین جهت ورزیده نمودن عضلات

telegram11

طریقه ی تمرین جهت ورزیده نمودن عضلات

طریقه ی تمرین جهت ورزیده نمودن عضلات

طریقه ی تمرین جهت ورزیده نمودن عضلات

پنج اصل مهم و مختلفی که در این طرز تمرین به کار می رود به قرار زیر است :

1 – در جلسه تمرین باید حرکت زیاد و مختلفی انجام داد .

2 – هر حرکت را باید مقدار بیشتری در هر نوبت تکرار نمود .

3 – در هته باید بیش از 3 جلسه تمرین کرد و در هر جلسه هم حرگات مختلفی برای تمامی قسمت های بدن انجام داد .

4 – از غذاهایی که سبب چاقی و اضافه شدن وزن می گردد خودداری کنید .

5 – در شب باید به قدر کافی استراحت کرد ولی در طول روز باید فعال بوده و از استراحت اضافی خودداری نمود .

حال هر یک از پنج اصل مختلف فوق تا توضیحات بیشتری بیان می شود .

1 – به منظور از بین بردن گوشت ها و چربی های اضافه ای که سطح بدن را پوشانده و سبب پنهان شدن ورزیدگی

و حالت عضلانی بدن گشته باید شدت تمرین را افزایش داده و برنامه ی سنگین تری را اجرا نمود به طوری که مقدار

 بافت هایی که به منظور تولید انرژی مورد لزوم بدن در حین تمرین می سوزد بیشتر از مقداری باشد که در شب و در

 ساعت استراحت جانشین آن ها می گردد و عضلات را باید از زاویه های مختلفی تمرین داده به کار انداخت تا سبب شود

 گوشت و چربی اضافی در هر قسمت از ان که جمع گشته تدریجا از بین برود . البته با انجام یک یا دو حرکت برای هر

 قسمت این منظور حاصل نمی شود و به طور کلی در برنامه تمرین جههت ورزیدگی باید در حدود 20 تا 25 حرکت

 مختلفرتعیین و در جلسه تمرین انجام شود .

2 – در بحث ورزیدگی عضلات باید هر حرکت را مقداری بیشتر یعنی 18 تا 22 بار تکرار نمود .

3 – در حالی که دو اصل فوق عبارت بود از اضافه کردن مقدار حرکاتی که باید در جلسه تمرین انجام شود و بالا بردن

 سطح تکرار حرکات برای ورزیده نمودن بدن ضروری می باشد و بدنسازی که علاقه مند به ورزیدگی بیشتری می باشد

 لازم است دقیقا رعایت کند ولی یک اصل مهم دیگر را نیز باید در نظر داشت و ان این است که میزان جلسات تمرین را

 نیز افزایش داده و در هر هفته بیش از سه جلسه یعنی شش جلسه به تمرین پرداخت .

4 – رژیم و یک برنامه صحیح غذایی در مورد ورزیده نمودن بدن اهمیت زیادی دارد بدین معنی که باید از غذاهایی که

 کالری بدن را بالا می برد خودداری کرد یعنی از غذاهای سرخ شده و مواد چربی نباید استفاده کرد . خوردن غذاهای

 مختصر اضافی در طول روز عادتی است که سبب اضافه شدن وزن می گردد و باید این موضوع رعایت شود .

مواد قندی و نشاسته ای نیز سبب بالا بردن میزان کالری بدن و اضافه شدن وزن می شود از این جهت باید از مقدار

 مصرفی این مواد به مقدار محسوسی کم نموده و بیشتر از مواد پروتئینی نظیر گوشت و شیر بدون چربی – تخم مرغ –

 سبزیجات و میوه جات استفاده کرد . به طور کلی در برنامه ی غذایی جهت ورزیدگی شخص مجبور به تحمل گرسنگی

 نبوده و می تواند از انواع  اقسام غذاها استفاده کند فقط باید این اصل را رعایت کند که این غذاها از نوع اغذیه کم کالری

 انتخاب شود .

5 – از این جهت که به منظور حفظ سلامتی نمی توان از ساعات خواب شب کم نمود و باید به قدر کافی و مورد احتیاج

 بدن یعنی در حدود 8 ساعت استراحت کرد بدین جهت باید رعایت شود که شخص در طول روز اولا به کار مشغول بوده

 و فعالیت بشتری نمایید یعنی قدری بیش از معمول راه یافته و در پایان هفته در ورزش های سبکی نیز شرکت نموده و

 ثانیا از استراحت و خواب اضافی خودداری کند.

telegram11

3 دیدگاه

  1. محمد غفاری

    سلام.
    من از علاقمندان به ورزش بدنسازی هستم ولی مشغله کاری اجازه نمیده هر شب برم باشگاه برنامه ای میخواهم که با رفتن هفته ای سه جلسه بهترین عملکرد از ورزش را داشته باشم. قد 170 وزن 88. میخواهم به وزن 70 برسم و بدنی خشک و ورزیده داشته باشم.

  2. من از علاقه مندان به ورزش بدنسازی هستم ولی به علت کمبود وقت شرایط مناسب برای تمرین در باشگاه را ندارم.با این وجود در منزل دو عدد دمبل و یک میله ی هالتر فراهم کرده نیت به انجام حرکات بدنسازی دارم . لطفا با توجه به تخصص شما و مدیران سایت برای داشتن اندامی بهتر نیاز به کمک شما دارم. شرایط جسمانی : قد : 180cm وزن: 60 kg
    با تشکر از سایت خوبتان

  3. مطلب بسیار مفیدی بودش
    باز هم از این مطلب ها قرار بدهید
    حتما دوباره به سایت شما سر خواهم زد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

theme