خانه / برنامه های غذایی و نکات تغذیه ای / غذاهایی که تولید نیرو و انرژی می کنند

telegram11

غذاهایی که تولید نیرو و انرژی می کنند

غذاهایی که تولید نیرو و انرژی می کنند

غذاهایی که تولید نیرو و انرژی می کنند

این غذاها شامل مواد قندی و نشاسته ای و چربی ها می باشند که دوتای اول یعنی مواد قندی و نشاسته ای هیدرات ها و

کربن ها نامیده می شوند که به شرح آن ها می پردازیم .

هیدرات ها و کربن ها – این ها سازنده ی بافت های بدن و عامل رشد عضلات نبوده بلکه ایجاد نیرو و انرژی می نمایند

و سبب انجام کارهای بدنی و فعالیت های عضلانی می گردد به طور کلی اکثر اشخاص به قدر کافی حتی بیش از مقدار

مورد نیاز بدن از این مواد مصرف می کنند و خیلی به ندرت فقدان این مواد در اشخاص مشاهده می شود مواد قندی و

نشاسته ای در غذاهایی چون سیب زمینی – برنج – قند – عسل و میوه های شیرین و نیز شیرینی های مختلف یافت

میشوند . در موارد کم کردن وزن باید مقدر کمتری از این غذاها استفاده شود زیرا با کاستن از این مواد بافت های چربی

ذخیره شده در بدن به مصرف تولید انرژی مورد لزوم رسیده و در نتیجه با مصرف شدن این چربی های اضافی وزن

بدن سریعا کم خواهد شد . در مورد اضافه شدن وزن مقدار بیشتری از این مواد باید مصرف شود تا میزان کالری بدن را

بالا برده و انرژی کافی برای انجام کامل تمرینات در بدن تولید نمایید چربی ها نیز مانند مواد قندی و نشاسته ای که در

فوق ذکر شد در بدن تولید انرژی می نمایند ولی برخلاف آن ها می تواند همچنین به صورت بافتهای چربی در بدن

ذخیره شده و در مواردی که غذای کافی به بدن نرسد یا در موارد تمرینات طولانی که به انرژی فروانی احتیاج خواهد

بود به مصرف سوخت بدن و تولید انرژی می رسد . چربی ها سبب افزودن وزن می شوند و بدین سبب افراد چاق باید

مقداری مصرفی از این ماده را در طول روز به مقدار زیادی کم کنند . باید در نظر داشت که چربی ها برای ساختن

عضلات جدید بدن غذاهای خوبی نبوده و بافت هایی که به وسیله ی آن ها تشکیل می گردد ساختمان نرم و بی ثباتی

داشته و بدن عضلانی نصیب شخص نخواهد نمود بدین جهت نباید به منظور افزودن وزن مقدار مصرفی چربی ها را به

مقدار زیادی افزایش داد بلکه این افزایش باید در پروتئین ها که بهترین غذاها برای عضلات می باشند و در ذیل بیان شده

داده شود . چربی ها بر دونوع حیوانی و گیاهی تقسیم می شوند که چربی های نوع حیوانی شامل قطعه های چربی

گوشت های مختلف و ماهی – کره – خامه – روغن و غیره بوده و چربی های نوع نباتی یا گیاهی عبارت اند از بادام –

فندق – روغن زیتون و سایر روغن های نباتی می باشد . بدین جهت که بدن می تواند چربی ها را در خود ذخیره کند از

این نظر چنانچه همه روزه از این نوع اغذیه خورده نشود اشکالی پیش نخواهد آمد . / منبع : کتاب زیبایی اندام

telegram11

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

theme