خانه / برنامه های غذایی و نکات تغذیه ای / برنامه های غذایی / غذاهایی که سبب رشد عضلات می شوند

telegram11

غذاهایی که سبب رشد عضلات می شوند

غذاهایی که سبب رشد عضلات می شوند

غذاهایی که سبب رشد عضلات می شوند

پروتئین ها

پروتئین ها غذاهای سازنده ی بافت های بدن بوده و برای رشد و نمو عضلات لازم و ضروری است و کلیه ی

 تمرین کنندگان پرورش اندام باید به نسبت تونایی مالی خویش مقدار بیشتر از این مواد مصرف کنند .

پروتئین ها از دو نوع حیوانی و نباتی می باشد که نوع حیوانی آن شامل گوشت های مختلف- جگر – ماهی – شیر – پنیر

 و تخم مرغ می باشند و نوع نباتی آن شامل نخود – لوبیا – غلات – پسته – بادام و گردو است .

پروتئین های حیوانی کامل تر از نوع نباتی است زیرا پروتئین ها از 22 امینو اسیدهای مختلف تشکیل شده اند که نوع

 نباتی آن فاقد یک یا دو نوع از این امینواسیدهای ضروری است .

گوشت تنها غذایی است که تمام امینو اسید های لازم و ضروری بدن را دارا می باشد و بدین جهت برای بدنسازان گوشت

 بهترین غذا محسوب می شود قسمتی از گوشت را قطعه های چربی تشکیل می دهند و البته بهتر است از مصرف آن

 خودداری نمایید . شیر نیز از نظر پروتئین غذای با ارزشی می باشد و به طرز کلی شیر را می توان غذای کاملی نامید و

 از این جهت که نسبت به گوشت مبلغ کمتری تهیه می شود بهتر است بیشتر از آن استفاده کرد .

غذه های پروتئینی مخصوصا شیر نه تنها برای بدنسازان ضروری است بلکه برای کلیه ی مردم به خصوص بچه هایی

 که در مرحله ی رشد هستند ضروری می باشد و همچنین زنان باردار و بچه شیرده بسیار لازم بوده و باید توجه بیشتری

 به آن نمایید .

مواد معدنی و ویتامین ها

مواد معدنی به مقدار فراوان در کلیه ی سبزیجات و میوه جات تازه یافت می شود این مواد کلید سلامتی بافت ها بدن بوده

 و در رشد عضلات چون مواد پروتئیتی اهمیت داشته و در قدرت آن ها موثر است .

مواد معدنی ضروری بدن عبارت اند از : کلسیم – فسفر – آهن و ید می باشد که با مصرف شیرمقداری از آن به بدن

 می رسد و برای اینکه احتیاج بدن به طور کامل بر طرف شود باید روزانه یکی دو نمونه از غذاهایی را که در ذیل ذکر

 می شود و از لحاظ مواد معدنی غنی است استفاده شود این غذاها شامل اسفناج – تره – کاهو – گوجه فرنگی – گلابی –

سیب – پرتغال – انگور و خرما می باشد و به طور خلاصه چنانچه ذکر شد انواع میوه ها و سبزیجات از لحاظ

 مواد معدنی غذهای با ارزشی می باشد .

پروتئین ها غذاهایی که در فوق مواد معدنی ذکر شد و شامل میوه ها و سبزی ها تازه بود دارای انواع و اقسام ویتامین های

مختلف به مقادیر زیادی بوده و چنانچه روزانه به مقدار کافی از آن مصرف شود بدن کمتر کمبودی از لحاظ ویتامین ها

خواهد داشت . ویتامین ها علاوه برا میوه جات و سبزیجات در گوشت های تازه – غلات – شیر و

مشتقات آن نیز موجود است . باید دانست که مواد معدنی و ویتامین ها به سهولت در موقع پختن غذاها ار بین می رود.

منبع : کتاب زیبایی اندام

telegram11

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

theme