معرفی مکمل بتا آلانین Beta Alanine

معرفی مکمل بتا آلانین Beta Alanine

معرفی مکمل بتا آلانین Beta Alanine

مصرف مکمل ها بدون آگاهی بسیار زیاد شده و اکثر افراد بدون اطلاع از ویژگی ها و خاصیت مکمل به مصرف

آن ها می پردازند و پس از آن پشیمون می شوند . با این شرایط ما بر آن شدیم تا به معرفی و ویژگی انواع مکمل

بپردازیم تا سطح آگاهی افراد بالاتر برود . در این مطلب به بررسی مکمل بتا آلانین Beta Alanine می پردازیم .

بتا آلانین مکملی است که امروزه به عنوان یک مکمل تاثیر گذار در عرصه ورزش معرفی شده است. این مکمل با برخی از اثرات موثر و معنی دار باعث بهبود در وضعیت ورزشکاران بخصوص ورزشکاران بدنسازی گردیده و هر روزه به طرفداران آن افزوده میشود.

اثرات مفید

این مکمل به عنوان یک آمینو اسید عیر ضروری در تغذیه افراد معرفی شده است. بدین صورت که این مکمل در بدن ساخته میشود و نیاز ضروری بر مصرف خارجی آن نیست. مکمل بتا آلانین با اثر بر روی وضعیت بافری سلول های عضلانی موجب کاهش وضعیت اسیدی سلول شوده و در نتیجه خستگی را کاهش میدهد. این اثر موجب میگردد تا بتا آلانین موجب کاهش اثرات مضر و منفی اسید لاکتیک گردیده و تاخیر در خستگی همراه با افزایش تمرین پذیری افراد بوده و در نتیجه ورزشکاران در رسیدن به هدف آن را یک مکمل یاری دهنده میدانند.

از سایر اثرات این مکمل میتوان به افزایش استقامت نیز نام برد. در برخی از تحقیقات اخیر افزایش استقامت عضلانی در استفاده از این مکمل دیده شده است. از اثرات قابل توجه این مکمل میتوان به افزایش اثر بخش کراتین میباشد. گزارش گردیده است که در یک مطالعه مصرف این مکمل به همراه کراتین موجب کاهش بیشتر چربی و افزایش بیشتر توده عضلانی بدن گردیده است.

تحقیقات در استفاده طولانی مدت در مورد این مکمل کمتر صورت پذیرفته است و گزارشها حاکی از آن است اثرات جانبی مضر در 8 هفته استفاده از این مکمل دیده نشده است.

روش استفاده

مصرف 800 تا 1200 میلی گرم بتا آلانین در سه وعده در روز به ورزشکاران توصیه شده و در برخی از موارد نیز مصرف دوز بالای 1000 میلیگرم باعث کاهش در پمپ خون سرخرگی شده است.

امید است که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

منبع: مجله علوم ورزشی