معرفی ویتامین هایی برای سلامتی عضله ها

معرفی ویتامین هایی برای سلامتی عضله ها

معرفی ویتامین هایی برای سلامتی عضله ها

برای سلامتی و حفظ عضلات بهترین راه و موثرترین راه ورزش کردن و انجام تمرین هست ولی با مصرف

برخی ویتامین ها می توانید در کنار ورزش تاثیر و سلامتی بیشتری به دست بیاورید . ما در این مقاله به

معرفی ویتامین های می پردازیم که مصرف آن ها در حفظ سلامتی شما می تواند کمک کند .

در زیر لیستی از بهترین ویتامین ها برای سلامت عضله است که عبارتند از:

ویتامین C

یک ویتامین محلول در آب است که برای سالم  نگه داشتن ماهیچه ها مورد نیاز است. ویتامین C  برای   تولید الاستین و کلاژن کمک میکند که بافت همبند است  برای تقویت رشد عضلانی مورد نیاز می باشد.ویتامین زمانی که  با سایر مواد مغذی  مانند کلسیم، پتاسیم، منیزیم و فسفر مصرف می شود، تاثیرش زیادتر می شود. اگر ویتامین C در بدن  به اندازه کافی وجود نداشته باشد، اکسیژن و همچنین سایر مواد مغذی حیاتی به سایر نقاط بدن می رساند

مصرف روزانه   این ویتامین  75-90 میلی گرم برای بزرگسالان است. در اغلب موارد، به دنبال یک رژیم غذایی سالم سرشار از میوه ها و سبزیجات توصیه می شود همچنین می تواند  از یک قرص مولتی ویتامین، استفاده کنید که آسانتر است. با این حال،  توجه داشته باشید که  باید بیشتر از 2000 میلی گرم از این ویتامین را مصرف نکنید چون عوارض جانبی دارد

ویتامین E

یک ویتامین محلول در چربی است که  خواص آنتی اکسیدان دارد  و  برای تقویت ماهیچه ها و سالم نگه داشتن آنها مفید است. ویتامین E نقش بسیار مهمی در افزایش میزان اکسیژن  بدن،  دارد که برای تقویت عضلات لازم است

هنگامی که به همراه سایر ویتامین ها مصرف شود، این ویتامین  کربوهیدرات  را به انرژی،تبدیل می کند که  ماهیچه ها را قوی میکند. اگر  از  درد عضلانی و همچنین ضعف  عضلات رنج می بریدباید به اندازه کافی ویتامین E  در برنامه غذایی خود بگنجانید  توصیه می شود مصرف روزانه این ویتامین بیش از  15 میلی گرم برای بزرگسالان استفاده نشود  چندین منبع خوبی از ویتامین E وجود دارد که  عبارتند از زیتون، آجیل،  و ذرت است.  همچنین می توانید یک مکمل مولتی ویتامین برای همراه با آنها مصرف کنید

منبع : hiDoctor.ir