خانه / برنامه های غذایی و نکات تغذیه ای / مقایسه پروتئین سویا و شیر

telegram11

مقایسه پروتئین سویا و شیر

مقایسه پروتئین سویا و شیر

مقایسه پروتئین سویا و شیر

شیر و سویا دو تا از مواد غذایی سرشار از پروتئین هستند که همواره مورد توجه بسیاری از بدنسازان قرار می گیرند. ما در این پست به مقایسه ی میزان پروتئین این دو ماده ی غذایی پرداخته ایم که شما می توانید به این نتیجه برسید که کدام ماده غذایی بیشترین فایده رو دارد .

در یک مطالعه جدید،هشت مرد طی ۴ روز تمرین مشابه مورد آزمایش قرار گرفتند این ۸ نفر به ۲ گروه چهار نفره تقسیم شدند،

بعد از انجام تمرینات به یگ گروه شیر کم چربی و به گروه دیگر پروتئین سویا داده شد.هر دو این نوشیدنی ها شامل ۱۸ گرم پروتئین،۲۳ گرم کربوهیدرات، ۱٫۵ گرم چربی و یک اندازه کالری بودند.

پس از این آزمایش نتایج بدست آمده نشان می داد که هر دو منبع پروتئینی قادرند،شرایط تعادل مثبت پروتئینی را برای بدن فراهم کنند.

د.اما شیر گاو نسبت به سویا توانایی بیشتری در ایجاد تعادل پایدار سنتز پروتئین را داشت،دلیل آن هم سرعت آهسته جدب پروتئین شیر نسبت به سویا بود.

پروتئین سویا به علت جذب سریع،حتی سریعتر از پروتئین وی،باعث افزایش سنتز پروتئین و تولید اوره (یک محصول از تجزیه پروتئین) در عضالت می شود.

افزایش سریع اسیدهای آمینه در پی مصرف پروتئین سویا به همان نسبت باعث افت سریع سنتز پروتئین می شود.

با توجه به این دلیل نمی توان به پروتئین سویا تکیه کرد و امیدوار بود که با مصرف آن شرایط آنابولیک برای ساعات طولانی برای بدن فراهم شود،

از این نظر پروتئین شیر نسبت به پروتئین سویا قابل اعتمادتر است.

اما یک راه حل ساده برای مصرف پروتئین سویا وجود دارد،بله ترکیب کردن پروتئین سویا با شیر. با بکارگیری این روش ساده می توانید سرعت جذب پروتئین سویا را کاهش دهید و شرایط آنابولیک برای رشد و بازسازی عضالت را فراهم کنید.

 

منبع : پروبادی

telegram11

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

theme