نشانه هایی از تمرین بیش از حد لزوم در بدنسازی

نشانه هایی از تمرین بیش از حد لزوم در بدنسازی

نشانه هایی از تمرین بیش از حد لزوم در بدنسازی

بعضی از جوانان به علت علاقه و اشتیاق شدید و اکثر هم در اثر عدم اطلاع از مسائل مختلف و برنامه های صحیح این

ورزش در تمرینات خویش رعایت اعتدال را نکرده و بیش از حد لزوم تمرین می نمایند که این روش برعکس و برخلاف

انتظار آن ها پیشرفت بدنشان را به تاخیر انداخته و مانع رشد عضلات می گردد در ذیل نشانه های این طرز تمرین بیان

می شود و هرگاه این علائم در شخص مشاهده شود باید ان را دلیل تمرینات غلط و اضافی گذشته دانسته و در حدود یک

هفته تمرین را قطع نموده و بدن را استراحت دهید و پس از پایان این مدت برنامه ی جدید و صحیحی شروع به ادامه

تمرینات نمائید .

نشانه های این نوع طرز تمرین کردن را در ذیل ذکر شده :

1 – کوفتگی زیاد عضلات که ممکن است از یک جلسه تا جلسه بعد یا چند روز ادمه داشته باشد باید در نظر داشت پس

از پایان تمرین کمی سفتی و کوفتگی عضلات مهم نبوده و یک عکس العمل طبیعی آن ها محسوب می شود و معمولا روز

بعد رفع شده یا به میزان خیلی خفیفی احساس می شود ولی چنانچه ادامه یافته و در جلسه بعد شخص در انجام حرکات

خود را ناراحت احساس می شود ولی چنانچه ادامه یافته و در جلسه بعد شخص در انجام حرکات خود را ناراحت احساس

کند دلیل بر تمرینات اضافی قبل می باشد .

2 – کم شدن قدرت بدن

3 – کم شدن اشتها

4 – کم شدن مقدار خواب یعنی ممکن است مانند گذشته شخص به خواب رفته و در شب بی خوابی احساس ناراحتی کند .

5 – احساس عدم علاقه به تمرینات

6 – قدری عصبانی بودن و اغلب احساس خستگی و بیحالی کردن .

باید در نظر داشت که گاهی در اثر عوامل دیگری نیز غیر از تمرینات اضافی و زیاد ممکن است بعضی از نشانه های

فوق در شخص مشاهده شود مثلا نداشتن خواب کافی یا غذای نا مناسب روزانه بیش از حد لزوم کار و فعالیت کردن و

ناراحتی های درونی باعث ایجادحالات فوق شود از این جهت چنانچه نشانه های فوق در شخص مشاهده شد باید عوامل

اخیر را نیز در نظر بگیرید و چنانچه علت از این ها ندانست باید مطمئن شوید که از برنامه ی سنگین و روش غلطی

پیروی می نمودو چنانچه ذکر شد در حدود یک هفته تمرین را قطع کرده و سپس با تغییرات لازم در برنامه خویش شروع

به کار نمائید . / منبع : کتاب زیبایی اندام