خانه / برنامه های غذایی و نکات تغذیه ای / نکاتی برای بهتر نتیجه گرفتن از تغذیه

telegram11

نکاتی برای بهتر نتیجه گرفتن از تغذیه

نکاتی برای بهتر نتیجه گرفتن از تغذیه

نکاتی برای بهتر نتیجه گرفتن از تغذیه

یکی از نکات مهمی که در نظم دستگاه گوارش تاثیر زیادی داشته و با رعایت آن نتایج بسیار با ارزشی را از نظر حفظ

 سلامتی و پیشرفت بدنی و افزودن قدرت و نیروی جسمی نصیب خواهد نمود

آهسته خوردن غذا و جویدن کامل لقمه  غذایی است .

با رعایت این موضوع اولا مقداری از انرژی بدن شما ذخیره می شود زیرا باید دانست که اعضای داخلی

 نیز برای انجام وظایف خود قسمتی از انرژی بدن را مصرف می نمایند و چون غذا کاملا جویده شده و تا حد زیادی از

 کار و فعالیت معده و مقدار انرژی که باید صرف خرد و نرم کردن غذاها نماید کاسته می شود و دیگر این که غذا با بذاق

 دهان که مخصوصا سبب هضم مواد نشاسته ای می گردد مخلوط می شود و در نتیجه غذا به وضع بهتر و در مدت

کمتری هضم شده و جذب بدن خواهد شد . در هر صورت سعی کنید این موضوع ساده و در عین حال مهم را دقیقا

 رعایت کنید یعنی خود را عادت دهید که غذا به آهستگی خورده و ان را کاملا بجوید بطوری که لقمه غذایی تماما نرم

 شده به صورت مایع و آبکی در آید و به خاطر داشته باشید که هضم کامل غذا و نظم دستگاه گوارش که تاحد زیادی از

 رعایت موضوع فوق حاصل می شود در قدرت و نیروی بدنی شخص تاثیر کامل و بسیاری دارد .

عوامل دیگری که سبب می گردد از غذای خد نتایج بهتری بگیرید اگرچه با اهمیت فوق نیستند ولی رعایت آن ها مفید

 بوده و به قرار زیر می باشند .

پس از تمرین یا هر موقع دیگری کهه احساس خستگی می کنید بلافاصله شروع به خوردن غذا ننمائید بلکه قبل از صرف

 آن کمی استراحت کنید و همچنین پس از صرف غذا نیز بلافاصله شروع کارهای بدنی و فکری مناسب نبوده و در حدود

 نیم ساعت استراحت به هضم غذا کمک می نماید .

سعی کنید در ساعت معینی غذا بخورید زیرا پس از چندی بدن شما به ان عادت کرده و در آن ساعت معین بهتر از هر

 موقع دیگری اماده دریافت غذا و هضم ان خواهد بود . شام را لااقل دوساعت قبل از خواب بخورید و چنانچه موقعی به

 اواخر شب موکول می شود از خوردن غذای کامل خودداری کرده و غذای مختصر و سبکی میل کنید تا مانع خواب آرام

و راحت شما در شب نگردد . در موقع صرف غذا از مطالعه و فکر و یا صحبت زیاد درباره ی موضوعی خودداری کنید

 و توجه خود را به لقمه ی غذایی که در دهان دارید معطوف کنید و آن را خوب بجوید و سپس فرو ببرید .

سعی کنید در موقع صرف غذا پشت شما صاف بوده و زیاد خمیده به جلو نباشد زیرا با این ترتیب اعضای داخلی شکم در

 وضع بهتری قرار گرفته و غذا بهتر هضم خواهد شد در پایان این موضوع را به خاطر داشته باشید که چنانچه غذای

معینی را که بسیار هم مقوی است دوست نداشته باشید خوردن آن برایتان چندان سودی نخواهد داشت.

منبع : کتاب زیبایی اندام

telegram11

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

theme