خانه / آموزش حرکات و نکته های تمرینی / نکاتی که پس از تمرین بدنسازی باید رعایت شود

telegram11

نکاتی که پس از تمرین بدنسازی باید رعایت شود

نکاتی که پس از تمرین بدنسازی باید رعایت شود

نکاتی که پس از تمرین بدنسازی باید رعایت شود

پس از انجام کامل تمرینات و اتمام تمرین برنامه ی ماساژ و دوش آب گرم بسیار مفید بوده و به پیشرفت بدن کمک

موثری می نماید البته به علت اینکه متاسفانه باشگاه های موجود فعلا دارای وسائل کامل ورزشی نبوده و اکثر فاقد دوش

می باشند انجام این موضوع برای همه عملی نیست ولی به علت نتایج عالی و مختلفی که از ماساژ و دوش حاصل می

 شود آن را در ذیل شرح داده شده است . ماساژ – بهترین موقع برای ماساژ پس از انجام تمرینات می باشد و قبل از شرح

 مختصری از طریقه ی آن قدری از تنایج ماساژ را بیان می کنیم .

به طور کلی هر عملی که باعث تحریک گردش خون ورسانیدن بیشتر این ماده ی حیاتی به بافت های بدن گردد کمک

موثری به حفظ سلامتی ما خواهد نمود . تمرینات پرورش اندام خود بهترین طریقه ی انجام این منظور است زیرا در موقع

تمرین سرعت گردش خون در عضلاتی که در حال فعالیت است خیلی بیش از مواقع عادی است و هنگامی است که

 عضلات در حال استراحت می باشند ولی علاوه بر تمرینات ماساژ بیز در این مورد موثر است .

زیرا ماساژ نیز سبب تحریک گردش خون و برطرف کردن مواد زایدی که در حین تمرین در عضلات حاصل شده

 می گردد و به سبب برطرف شدن سریع این مواد بافتهای جدید عضلانی سریع تر تشکیل می شود .

دیگر این که ماساژ سبب برطرف کردن کوفتگی زیاد عضلات و سفتی آن ها که ممکن است گاهی در اثر تمرین بیش از

 حد حاصل گردد می شود پس از اتمام تمرین به خوبی می توان خود را ماساژ داد برای این منظور باید قدری نوعی

 روغن مثلا وازلین تهیه کرد و هر عضله ای را که شخص می خواهد ماساژ بدهد با آن قدری چرب نموده و در مواقع

ماساژ به حال آزاد گذارده و به وسیله ی انگشتان با فشار متوالی و ملایمی آن را ماساژ دهد .

دوش – دوش آبگرم پس از تمرین برای دو منظور است اولا سبب پاکیزگی پوست که خود بسیار حائز اهمیت است

می گردد دیگر اینکه حرارت بدن را که در موقع تمرین بالا بوده و بیش از مواقع عادی است تدریجا کم کرده و به حالت

 عادی خود باز می گرداند . آب دوغ نباید داغ یا کاملا سرد باشد بلکه باید طوری باشد که روی پوست بدن احساس گرمی

 بکنید پس از اتمام ماساژ بدن را به وسیله ی دوش آب گرم تمیز می کنید و پس از اینکه کاملا تمیز شدید می توانید

 حرارت آب را کمتر کرده و آن را خنک کنید در پایان بدن را با حوله ی بزرگ و زبری به طور کامل و محکم تا حدی

 که پوست بدن کمی سرخ شود مالش داده و خنک نمایید . به طور کلی می توان از ماساژ چشم پوشی نمود و پس از انجام

 تمرینات دوش گرفته و سپس با حوله ای بدن را خشک نمایید و چنانچه بدان دسترسی ندارید تنها با حوله ی مرطوبی بدن

 را محکم و به خوبی مالش دهید . / منبع : کتاب زیبایی اندام

telegram11

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

theme