خانه / برنامه های غذایی و نکات تغذیه ای / نکات مهم در پخت غذا در رشته ی بدنسازی

telegram11

نکات مهم در پخت غذا در رشته ی بدنسازی

نکات مهم در پخت غذا در رشته ی بدنسازی

نکات مهم در پخت غذا در رشته ی بدنسازی

برای این که در موقع پختن مقدار کمتری از خواص اغذیه مختلف از بین رفته و غذاها قابلیت هضم بیشتری پیدا کرده و

 مغذی تر شود باید نکاتی را در نظر داشت و در تهیه ی غذاها به کار برد که در ذیل به آن ها اشاره می شود .

سبزیجات منبع مهم مواد معدنی و ویتامین های مختلف می باشند و چون بعضی از این ویتامین ها در آب محلول اند از این

نظر در تهیه ی آن ها باید دقت بیشتری شود و برای حفظ این مواد و بدین منظور که مواد غدی کمتری هدر برود نکاتی

 در زیر بیان شده است که باید رعایت کنید .

1- سبزیجات را قبل از پختن نباید زیاد در آب نگاه داشت از این نظر باید ابتدا اب را گرم کرد و پس از اینکه به جوش

 آمد باید سبزی ها را درون آن ریخت .

2 – سبزیجات را بهتر است با بخار پخت  درصورتی که از آب استفاده می شود باید دقت کرد که مقدار آن تا حد ممکن کم باشد .

3 – غذاهایی مانند سیب زمینی را باید با پوست درون آب ریخت و پخت زیرا بدین صورت املاح معدنی و  ویتامین های

 موجود در آن حفظ خواهد شد .

4 – آبی که سبزی درون آن پخته شده را نباید دور ریخت بلکه باید آن را در خورش آش یا غیره استفاده کرد .

5 – سبزیجات باید به قطعات درشت بوده و از خرد کردن و ریز کردن آن ها خودداری کنید .

6 – سبزیجات را اندکی قبل از خوردن آن تهیه کنید زیرا اگر پس از پخته شده مدت زیادی باقی بماند ویتامین ها آن به

 طوری کلی از بین می رود .

در مورد گوشت باید در نظر داشت که کباب کردن آن بهترین طرز تهیه و پختن آن است و در موقع کباب کردن باید

 حرارت دائم بوده تا در نتیجه گوشت جمع و کوچک نشود .

در مورد شیر باید رعایت کرد که پس از به جوش آمدن در حدود 6 دقیقه در حال جوش بماند و به محض به جوش آمدن

نباید حرارت را قطع کرد .

منبع : کتاب زیبایی اندام

telegram11

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

theme