3 نکته تا شش تیکه شدن شکم

3 نکته تا شش تیکه شدن شکم

3 نکته تا شش تیکه شدن شکم

عضلات شکم مورد علاقه ی بسیاری از بدنسازان هست و همواره برای سیکس بک کردن و عضلانی کردن شکم تلاش زیادی می کنند . برای ایمکه بتوانید به شکمی 6 تیکه و خشک و عضلانی دست پیدا کنید باید تمرینات و رژیم های مختلفی رو اجرا کنید و همواره نکاتی را نیز رعایت کنید . اینک ما به 3 نکته اشاره کرده ایم که برای رسیدن به شکم شش تیکه شما را کمک و راهنمایی می کند . خانم ها و آقایانی که به شکم عضلاتی و تخت علاقه دارند ما را در این مطلب همراهی کنند .

اول: ژنتیک بعضی از افراد هر کاری هم که بکنند نمی توانند عضلات شکمشان را شش تکه کنند.این به ژنهای آنها بستگی دارد.یکی از مهمترین عامل برای شش تکه کردن شکم،داشتن ژن های مناسب آن است.برای تغییر این وضعیت هیچ کاری از دست شما بر نمی آید.به همین دلیل بهترین کاری که می کنید این است که بهترین استفاده را از ژن هایی که دارید ببرید.

 

دوم: تغذیه جاستین لئونارد یکبار گفت: شکم را در آشپزخانه می سازیم نه در باشگاه« البته این به آن معنا نیست که تغذیه تنها عامل موثر در شش تکه کردن شکم است، اما می توان آن را مهمترین عامل پنداشت که گاها دست کم گرفته می شود.

در زیر به برخی از نکات تغذیه برای داشتن شکمی شش تکه اشاره می کنیم: مصرف کربوهیدرات،سدیم، غذاهای فست فود و سرخ کردنی را پایین بیاورید.

قبل از تمرین نوشیدنی هایی بنوشید که حاوی کافئین باشد،چون کافئین متابولیسم شما را بالا برده و باعث می شود سریعتر و بیشتر چربی بسوزانید. چاس سبز بنوشید چون چربی سوزی و مصرف انرژی را افزایش می دهد.

 

سوم: تمرین قصد نداریم بگوییم که چه تمریناتی را باید برای شش تکه کردن شکم انجام دهید،چون این کار را مربی بدنسازیتان می تواند برایتان انجام دهد. فقط چند نکته مهم برایتان عنوان می کنیم: فقط ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی تمرینات شکم وقت بگذارید.

برنامه تمرینیتان را فقط ۲-۳ بار در هفته انجام دهید. باید تمریناتتان را هر ۶- ۸ هفته یکبار ارزیابی کنید تا از موثر و کارآمد بودن آن آگاه شوید.

 

منبع : تک اندام